תנועת אומ״ץ רואה בחומרה את גזירת ביטוח המשכנתא המקפחת חולים במחלות קשות

התנועה פנתה לממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון בבקשה לבטל את קיפוח החולים במחלות קשות
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

תנועת אומ״ץ פנתה במכתב באמצעות יו״ר התנועה, פליצ׳ה פנחס פלד, וד״ר משה גורדון, יו״ר הצוות הרפואי של אומ״ץ, אל ד״ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בו הם מציינים בחומרה רבה את ההתנהלות הבלתי מוסרית של חברות הביטוח המסרבות, לכאורה לבטח בביטוח משכנתא חולים במחלות קשות.

באומ״ץ מציינים שהם מודעים להוראה של הממונה להוזיל את תעריפי ביטוח החיים, ובכלל זה, גם את ביטוח החיים למשכנתא. כמו כן בוצע תיקון בחוק פרי יוזמתם של חברי הכנסת קארין אלהרר ומשה גפני, המאפשר לאנשים עם מוגבלות מקצרת חיים לרכוש ביטוח חיים למשכנתא לצורך רכישת דירה בהתאם לסעיפים המפורטים בחוק.

להבנתה של אומ״ץ מסתבר, שלמרות הנוהל הברור, לכאורה, רבים מהמחלימים ממחלת הסרטן נתקלים  בחומת אדישות. יוצא אפוא, שחוק לחוד ומציאות לחוד והחוק החדש הזה לא לגמרי הוטמע בשטח.

עוד טוענים ד״ר גורדון ופליצ׳ה (פנחס) פלד כי חברות הביטוח לא מתנהלות לפי החוק החדש  ויש גורמים לא מעטים הן בקרב נציגי בנקים והן בקרב סוכני ביטוח שאינם יודעים כלל על קיומו.

באומ״ץ סבורים כי תחושת מסורבות  ביטוח משכנתא, במיוחד בגיל צעיר יחסית, פירושו, עצירת עתידו של זוג צעיר. משמעות הגזירה, שאנשים הסובלים ממחלה כרונית או כאלה שחולים במחלה קשה כמו גידולי סרטן או מחלות לב, מסורבים, לכאורה, לביטוח. לא זו בלבד, גם מי שהיו בעבר חולים בסרטן והבריאו, עלולים להיות מסורבים לביטוח.

תנועת אומ״ץ רואה עניין זה בחומרה רבה ומבקשת לדעת בהקדם כיצד  ומתי תבוטל גזירה בלתי מוסרית זו ע"מ לבחון ולשקול את המשך צעדיה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.