תנועת אומ"ץ פנתה לוועדת הבחירות על-מנת שתחייב את מפלגת 'אומץ לעם' לשנות את שמה

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

המפלגה החדשה בחרה שם המזוהה עם התנועה הוותיקה על-פי חוק הבחירות, אסור לבחור כינוי שעלול להטעות את הציבור יו"ר תנועת אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "התנועה הינה א-פוליטית, ושימוש בשם למטרות פוליטיות גורם נזק בלתי הפיך"

בעוד פחות משבועיים ילכו אזרחי ישראל (שוב) אל הקלפיות על-מנת לבחור את נציגיהם בכנסת. למרבה הצער, יש מי שמנסים להטעות בכוונה תחילה את ציבור הבוחרים, תוך הפרה לכאורה של אחד מסעיפי חוק הבחירות. מפלגה חדשה החליטה לקרוא לעצמה 'אומץ', למרות שהשם מזוהה עם תנועה א-פוליטית ותיקה שפועלת מזה 15 שנים למען מנהל תקין וצדק חברתי. על-מנת לתקן את העוול, ולמנוע פגיעה הן בציבור הרחב והן בתנועת אומ"ץ, פנו עורכי הדין של התנועה עו"ד חנוך קינן, עו"ד ניר סמוגורו ועו"ד יצחק מינא יו"ר הועדה הציבורית המייעצת ליו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית – בדרישה כי יפעל בהתאם לסמכותו ויורה למפלגה לשנות את שמה.

בחודש אוגוסט הסכימה אורלי וילנאי, שעמדה אז בראש המפלגה, לשנות את השם הראשון שבחרה – 'אומץ' – ל'אומץ לעם'. לאחר פנייתו של יו"ר התנועה פליצ'ה פלד. בתנועת אומ"ץ טענו כי גם עם התוספת, עדיין מדובר בהטעיית הציבור, ולראייה הפניות הרבות אל התנועה שתהו מדוע היא נכנסת לפוליטיקה (אחרי 15 שנות פעילות ציבורית, בהתנדבות מלאה, וללא מעורבות פוליטית). פניות נוספות אל המפלגה, לרבות מכתב התראה, לא נענו – ועל כן החליטו ראשי תנועת אומ"ץ לפנות אל ועדת הבחירות.

"תנועת אומ"ץ הינה תנועה א-פוליטית ובלתי מפלגתית", הסביר יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד. "שימוש בשמה למטרות פוליטיות גורם נזק בלתי הפיך לתנועה". פליצ'ה פלד פירט את הישגי התנועה לאורך עשור וחצי – ובהם חשיפת פרשת הצוללות, המאבק למען נכי צה"ל, חשיפת רישום דירה השייכת למדינה על שמו של בנימין נתניהו, העתירה לבג"ץ על-מנת להסדיר את הליכי קביעת גובה הארנונה, ועוד. "בזכות הפעילות הענפה והפרסומים הרבים אודות תנועת אומ"ץ, היא מוכרת בקרב כל שכבות הציבור בארץ", הבהיר פלד, "לא יעלה על הדעת כי מפלגה חדשה תבנה עצמה על פירות עמלנו והמוניטין שרכשנו, תוך הטעיית המצביעים".

יצוין כי על-פי חוק הבחירות, "רשימת מועמדים לא תישא כינוי, אות או אותיות העלולים להטעות". בהתאם, באי כוחה של תנועת אומ"ץ, עורכי הדין חנוך קינן וניר סמוגורה, מבקשים מהשופט יצחק עמית להורות, ובדחיפות, על שינוי שם המפלגה. עוה"ד קינן וסמוגורה צירפו לפנייה אל יו"ר ועדת הבחירות תמלילי פרסומות של המפלגה החדשה המבססים את הטענות נגדה, תצהיר מפורט של פנחס פליצ'ה פלד וכן פרסומים שונים המעידים על המוניטין הרב של תנועת אומ"ץ.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.