תנועת אומ"ץ למ"מ נשיא בית המשפט העליון: זה הזמן להביע עמדה נחרצת נגד בית הדין הפלילי בהאג

בית המשפט דחה תביעת בת זוג לשעבר לקבלת חלקה בכספי זכייה בלוטו של בעלה לשעבר, אשר ביחס לתשלומם הגיעה לידה ראיה ברורה 5 שנים לאחר איזון המשאבים ו-25 שנים לאחר הזכייה

בתנועה מודעים לכך שהפנייה לשופט פוגלמן חריגה, ומסבירים זאת במצב החריג אליו נקלעה המדינה יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "ברור לכל כי התובע בהאג פועל לא מתוך מציאות ועובדות" באומ"ץ מדגישים כי ישראל היא מדינת חוק, וכי זכותה וחובתה להגן על אזרחיה מפני אכזריות החמאס    

בקשתו של התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט עלולה לפגוע במדינת ישראל כולה. תנועת אומ"ץ, הפועלת למען צדק ודמוקרטיה, קוראת לממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, להציג בפני העולם את האבסורד שבהליך זה.

"אילו טרח התובע לצפות בסרטי האימה שמראים התעללות בלתי אנושית של אנשי חמאס בנשים וטף, לא היה מבקש לעצור את ראשי המדינה", כתבו לשופט פוגלמן ראשי אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא. השניים הבהירו כי לנוכח האירוע החריג, הם בחרו לנקוט בצעד אשר חורג מהפרוצדורה הרגילה: "אין מנוס מלהביא לידיעת העולם כולו כי ישראל היא מדינת חוק ששומרת על ערכי החוק, וכל המפר חוק מועמד לדין".

השופט עוזי פוגלמן מכהן כממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, עד למינוי נשיא קבוע. בהתאם הוא מהווה סמל לשלטון החוק בישראל, ועל כן הבעת עמדה נחרצת מצידו כנגד התובע בהאג עשויה להוביל לשינוי המצב. "ברור ונהיר לכל בר דעת כי בית הדין הפלילי בהאג פועל לא מתוך מציאות ועובדות אלא מתוך 'אהבת ישראל'. כיצד יכול התובע להתייחס לראש ממשלה ולשר ביטחון, שמבקשים להגן על אזרחי מדינתם, כפי שהוא מתייחס לאותם חיות אדם שביצעו מעשי אונס נשים לעיני ילדיהן וזאת בהמשך לרציחתם וחטיפתם של מאות נשים, גברים וילדים?"

בתנועת אומ"ץ ציינו כי ברור להם שהמערכת המשפטית בישראל פועלת בעניין, אולם נדרשת גם הצהרה חד-משמעית של מ"מ נשיא בית המשפט העליון. ראשי אומ"ץ אמרו כי ישמחו להעביר הבהרות לשופט פוגלמן ככל שיידרשו כאלה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.