תנועת אומ"ץ: ביטול עבירת מרמה והפרת אמונים יפגע אנושות בשלטון החוק

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.
פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.

יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד, פנה ליועצת המשפטית לממשלה: "יש לעמוד איתן ולמנוע את הביטול" ∙ הרפורמה במערכת המשפט שהציג בצלאל סמוטריץ' תוביל גם לביטול מידי של חלק מהאישומים נגד נתניהו

אחת מהבטחות הבחירות העיקריות של מפלגת "הציונות הדתית" היא רפורמה במערכת המשפט. סעיף מרכזי בתוכנית שהציג ראש המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוא ביטול סעיף המרמה והפרת האמונים בחוק העונשין. בתנועת אומ"ץ מתריעים כי ביטול סעיף זה מהווה פגיעה אנושה בשלטון החוק וביכולת לוודא כי אנשי ציבור יפעלו בהתאם לערכי המנהל התקין.
ראשי התנועה, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, פנו ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה כי תיאבק בניסיון לביטול הסעיף: "לביטול העבירה של הפרת אמונים יש משמעות רחבה וחמורה. זוהי פגיעה בעקרונות החוק הבסיסיים הבאים להעניש אנשי ציבור על פעולות שנעשו בניגוד לחוק". פליצ'ה פלד הדגיש כי אישור היוזמה של סמוטריץ' יבטל גם את האפשרות להטיל קלון על פוליטיקאים שסרחו ולמנוע מהם לעסוק בענייני ציבור במשך 7 שנים.
בתנועת אומ"ץ ביקשו להבהיר גם את ההשלכות של הסרת סעיף המרמה והפרת האמונים מחוק העונשין על משפטו של בנימין נתניהו: "אין ספק כי קבלת ההצעה בכנסת תביא לביטולו של המשפט התלוי ועומד כנגד ראש הממשלה לשעבר". אמנם מפלגות הליכוד והציונות הדתית טענו כי התיקון לא יחול על העבירות שבגינן נשפט נתניהו, אולם בסעיף 4 בחוק העונשין נכתב בבירור כי "נעברה עבירה ובוטל בחיקוק האיסור עליה – תתבטל האחריות הפלילית לעשייתה; ההליכים שהוחל בהם – יופסקו; ניתן גזר-דין – יופסק ביצועו; ולא יהיו בעתיד עוד תוצאות נובעות מן ההרשעה".
לנוכח הסכנה המוחשית לשלטון החוק ולטוהר המידות, מבקשים ראשי אומ"ץ מהיועמ"שית, גלי בהרב מיארה, לעמוד איתן ובמידת הצורך לפנות לערכאות משפטיות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.