סוכנת המשטרה התחזתה לילדה בת 13 והביאה הבוקר למעצרם של 25 חשודים בפדופיליה

שוטרת כבת 25 התחזתה במהלך החודשים האחרונים ברשת לילדה בת 13, במסגרת חקירה סמויה שניהלה היחידה המרכזית של משטרת ישראל, כאשר הבוקר בתום איסוף הראיות הנדרשות כנגד החשודים, ניתן האות למעבר לשלב הגלוי, עם מעצרם של 25 חשודים בעבירות מין ברשת.
בתוך כך, השוטרת קבלה במהלך פעילותה הסמויה ברשת, פניות מעשרות גברים אשר שתפו אותה עפ"י החשד במסרים ותכנים בעלי אופי מיני, לרבות תמונות, סרטונים והתכתבות באמצעות תוכנות שונות בליווי מצלמות רשת , לצד דרישתם ממנה שתבצע מהלכים מיניים בעצמה, וזאת כאשר היא מדגישה בפניהם "שהיא רק בת 13.
יתרה מזאת , השוטרת הפצירה והדגישה בפני החשודים, כי היא בת 13, ללא ידע או ניסיון מיני, מתביישת ונבוכה, אולם כל אלה לא הפריעו לאותם חשודים להמשיך עפ"י החשד וליצור עמה קשר במטרה לשכנע אותה לבצע פעולות בעלות אופי מיני מול מצלמת הרשת ובכלל.
כאמור, השוטרת פעלה כסוכנת סמויה בליווי מקצועי והדרכה של חולית הסוכנים במחוז ויחידת הסייבר בימ"ר חוף, כאשר הפעילות בוצעה באופן סמוי ממקום שעוצב במיוחד עבור הסוכנת, כחדר "ורוד וילדותי", כך שפעילותה המשטרתית לא תיחשף, לא תעורר חשד ותאפשר את איסוף ותיעוד הראיות באופן מקצועי.
הבוקר, המשטרה עצרה בעת ובעונה אחת 25 חשודים מכל רחבי הארץ בחשד לעבירות האמורות ובהמשך היום יובאו לדיון בבימ"ש השלום חיפה, בהתאם לצרכי החקירה ולמען שלום הציבור, בבקשה להאריך את מעצרם.
*להלן המלצות המשטרה לילדים ולהורים בנושא גלישה בטוחה*:
? עודדו את הילדים לשתף אתכם במקרה שהם או מישהו מחבריהם נפגע ברשת או חש אי-נוחות. ? היו מעורבים יותר והשגיחו על הרגלי הגלישה ברשת של ילדיכם, בסיוע אפליקציות ייעודיות לטלפונים חכמים וטאבלטים. ? השתמשו במפתח parental control (פיקוח הורי) למניעה החשיפה של הילדים לחומרים מיניים ולבקרה עליהם. ? קבעו פילטרים לצמצום הנגישות לחומרים למבוגרים, כולל פורנוגרפיה, באמצעות ההגדרות במנועי החיפוש השונים. ? קבעו את רמת הפרטיות של המשתמש בהגדרת החשבון באתרי מדיה חברתית פופולריים כמו יוטיוב ופייסבוק. ? השתמשו באפליקציות ובשירותים לסינון תכנים שמציעים ספקי אינטרנט באתרים שלהם. ? מנעו pop ups (חלונות צצים) בהגדרות הדפדפן לצמצום האפשרויות שהקטינים יגיעו לתוכן בלתי רצוי בטעות. ? דאגו שהמחשב יהיה במקום מרכזי בבית. ? הקפידו שהטלפון או הטאבלט יישארו בלילה מחוץ לחדר הילדים. ? הגיעו עם הילדים להסכמה לגבי האתרים והאפליקציות המתאימים להם ועל היקף זמן הגלישה. ? הסבירו לקטינים את מימד אובדן השליטה ברשת: ברגע שלחצו על כפתור "שלח", אין דרך חזור, לא ניתן למחוק את התוכן מהרשת והתפוצה של התמונה/סרטון כבר לא בשליטתם. ? הנחו את הקטינים להימנע מהזנת פרטים אישיים ומזהים בפרופיל וממסירתם בשיחות. ? הורו לילדים לא להיפגש עם מישהו שהכירו ברשת, ודאי שלא בלי אישור הורים. ? למדו את הקטינים שזהות ברשת אינה בהכרח אמיתית ולכן אין לפתוח הודעות, מיילים, קישורים וכו' שנשלחו מזרים. ? הימנעו מאיומים, כמו ניתוק האינטרנט, בשיחות עם הילדים, כדי שלא יחששו לשתף אתכם במקרה שנפגעו או שהם זקוקים לעזרתכם. ? במידה ויש חשש או ספק להיבט פלילי – ניתן לפנות למוקד 105 ולכל תחנת משטרה ולהגיש תלונה.
מצ"ב סרטון הסוכנת, המתארת את פעילותה : www.dropbox.com/s/62k8cp50bveskgv/danso.mp4?dl=0 צילום משטרה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.