מערכת הבחירות נכנסת לישורת האחרונה – תנועת אומ"ץ קוראת לפוליטיקאים לחדול מהשיח האלים והמסית

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

הפילוג והשנאה הבין-שבטית הפכו לאיום קיומי על החברה הישראלית שיח אלים כבר הוביל לרצח ראש ממשלת ישראל בידי יהודי יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד מזהיר: "האלימות מחלחלת מהשיח הפוליטי אל הרחוב"

בעוד קצת יותר מחודש ילכו אזרחי ישראל, בפעם ה-5 בתוך פחות מ-3 שנים, להצביע. למרבה הצער בוחרים פוליטיקאים רבים בשיח בוטה ואפילו אלים, מסית ומפלג מטבעו. הסכנה ברורה, והיה זה יצחק רבין ז"ל שטבע את האמרה "האלימות הינה כרסום יסודות הדמוקרטיה הישראלית". ברוח דבריו של ראש הממשלה שנרצח בידי יהודי, פנתה תנועת אומ"ץ אל קברניטי המדינה בבקשה כי ישנו את הגישה ויפסיקו את ההתלהמות והאלימות.

ראשי התנועה, שנלחמת למען מנהל תקין מזה שנים רבות, פנו אל נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת וראשי המפלגות. בין השאר בחרו פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ, והיועץ המשפטי עו"ד עמית עוז, להדהד את דבריו של ראש השב"כ, רונן בר. בר, המודאג אף הוא מההקצנה הפוליטית, יצא לאחרונה בהצהרה חסרת תקדים. לדבריו, המבוססים על מידע מודיעיני מוצק, אויבי ישראל שואבים עידוד רב מהתפוררות החברה הישראלית. "הפילוג והשנאה הבין שבטית בין יהודים בארץ, ובין יהודים לערבים תושבי ישראל, הם הסכנה הגדולה ביותר לקיום המדינה. גדולה יותר מכל אויב חיצוני".

פלד ועוז הדגישו כי השיח האלים בכנסת מחלחל לרחוב, לבתי הספר ולרשתות החברתיות, ומשפיע על אזרחי ישראל. בתנועת אומ"ץ מקווים כי הפנייה תיפול על אוזניים קשובות, וכי ראשי המפלגות וחברי הכנסת ישמשו דוגמה חיובית לדרך ארץ ולהתנהלות מכבדת – למען מדינה טובה יותר לכולנו.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.