לאחר שרק בנס נמנע אסון כבד בפיגוע בבקעה – תנועת אומ"ץ דורשת להסיע חיילים באוטובוסים ממוגנים בלבד

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.
פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.

על-פי נהלי צה"ל, הסעת חיילים בבקעת הירדן לא מחייבת רכב ממוגן הירי לעבר האוטובוס בתחילת השבוע הבהיר כי נדרש שינוי בתפישה יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "אוטובוס לא ממוגן הוא מטרה קלה. הסיכון מיותר!"

אזור בקעת הירדן נתפש כרגוע מבחינה ביטחונית – אולם הפיגוע שהתרחש בתחילת השבוע ליד בקעות מחייב חשיבה מחודשת. לאחר ש-6 חיילים ואזרח נפצעו כתוצאה מירי והשלכת בקבוקי תבערה לעבר אוטובוס חיילים לא ממוגן, דורשת תנועת אומ"ץ מהרמטכ"ל כוכבי ומשר הביטחון גנץ להתייחס לנושא באופן מידי.

במכתב ששיגרו ראשי אומ"ץ – יו"ר התנועה פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, וחברת המועצה הציבורית עו"ד לינדה שפיר – הודגש הסיכון המיותר: "אך בנס לא נגרם בפיגוע האחרון נזק חמור יותר. תנועת אומ"ץ לא מצאה ולו סיבה אחת לסכן חיי חיילים בנסיעה מנהלית, כאשר קיים צי של אוטובוסים ממוגנים".

פליצ'ה פלד הוסיף כי יש לבדוק את הנושא גם מול יישובי עוטף עזה ובכבישי הצפון הסמוכים לגבול. הוא ציין גם כי כלי רכב ללא ממוגן, שמן הסתם מזוהה ככזה, מהווה מטרה קלה שמושכת אליה מפגעים. הוא הביע תקווה כי השר גנץ והרמטכ"ל כוכבי יתנהלו באחריות ויספקו לחיילים את רמת הביטחון הראויה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.