מרחיבים את התרבות בגליל 3 יזמיות זכו במענקי הזנק על מפעלי תרבות היוצרים מנוף כלכלי בגליל

שירה ג'רג'י, גילי ברק ושרלי מרום זכו בשבוע שעבר במענק הזנק על פיתוח עסק מתחום התרבות שהוא בעל פוטנציאל כלכלי לגליל.
שלושת הזוכות גילי ברק שרלי מרום ושירה ג'רג'י.
צילום יובל סנדלר הפקות

האירוע, במעמד כריסטיאן דנכמב, נספח התרבות של בריטניה ומנהל המועצה הבריטית בישראל, אבי אלקבץ, ראש העיר עפולה, וחיים שולמן, מנהל מרכז מידע ומחקר ברשות לפיתוח הגליל, סיכם שנה אינטנסיבית של תכנית ליווי כלכלית ושיווקית של הרשות לפיתוח הגליל בשיתוף עם המועצה הבריטית, במטרה לפתח יזמות תרבותית חברתית מחוללת שינוי במרחבי הגליל. לכל אחת מהזוכות הוענק מענק הזנק בסך 20 אלף שח לקידום ופיתוח המיזם התרבותי שהקימה.

שרלי מרום, יזמית "פסטיבל שייח אבריק לתרבות אזרחית" פסטיבל אשר מתקיים זו השנה השלישית ברחבי טבעון במסגרתו הופך כל תושב המעוניין בכך לאמן מציג. הפסטיבל עלה במהלך השנים מ200 מופעים ב4 ימים ל800 מופעים השנה. נימוקי השופטות: "הפסטיבל מביא תפישה חדשה ומרעננת ביחס ל'בעלות' האזרחית על תרבות, לפיתוח קהילתיות מקומית במרחב העירוני ומהלך שנתי היוצר מנגנון כלכלי, עצמאי ואזרחי".

גילי ברק, יזמית פרויקט "ואהבת" לחידוש אזור השוק הישן בעפולה ממתחם פשע והזנחה, למרחב יצירתי תרבותי עבור תושבי העיר והסביבה. "הפרויקט הציג תכנית פעולה רחבה המניעה שינוי באמצעות תהליך הנעשה בחיבור אדוק של הקהילה המקומית עם היוצרים המקומיים, העירייה והסוחרים" נימקו השופטות. התכנית הינה בעלת פוטנציאל כלכלי איתן ובר-ביצוע"

שירה גרג'י אשר פיתחה את  "נשי אישי" מרחב יצירתי לנשים ונערות נזקקות ונערות בסיכון המספק להן מרחב פיזי ונפשי על מנת שתוכלנה להגיע לעצמאות כלכלית ואישית. "הפרויקט" כך הסבירו השופטות "יוצר הזדמנות שווה לנשים באמצעות מגוון של פעילויות תרבותיות, אומנותיות, כלכליות ויצירתיות ומציג חזון להצמחה של מנהיגות נשית בגליל ".

מטרת תוכנית "יוזמים תרבות בגליל" הייתה לקדם  יזמות תרבותית-יצירתית בגליל,  וליצור הזדמנויות לקהילה היצירתית להוות כוח משפיע כלכלי על הגליל ולפתח פלטפורמה לחילופי ידע יצירתי חדשני וערך חברתי. היזמיות זכו להתמקצע וללמוד בתחום פיתוח התרבות קיבלו כלים יזמיים וחקרו ופיתחו רעיונות תוך אימוץ כלים שימושיים להוצאתם לפועל.

תוכנית יוזמים תרבות בגליל מבוססת על מודל   Cultural Skills Program in Entrepreneurship and Innovation"  אותו מפעילה המועצה הבריטית בהצלחה רבה ברחבי העולם .(בארץ  פעלה התוכנית בנגב ובקרב החברה הערבית בחיפה בשנים הקודמות).

שלומי אטיאס, מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל: "הרשות לפיתוח הגליל גאה בתכנית "יוזמים תרבות" ובבוגרי התכנית ומודה מקרב לב על שיתוף פעולה מוצלח ופורה עם המועצה הבריטית. הגליל מהווה כר משמעותי ליצירה תרבותית ותכנית שכזו מעצימה, מחברת ויוצרת הזדמנויות חדשות לפיתוח התרבות והיזמות בגליל".

מר. כריסטיאן דנכמב, נספח התרבות של בריטניה ומנהל המועצה הבריטית בישראל: "המועצה הבריטית גאה ומברכת על סיום המחזור הרביעי של תוכנית היזמות בתחום תרבות בישראל. אנו מאמינים כי פיתוח חשיבה ועשייה יצירתית, חדשנית ויזמית יאפשרו צמיחה משמעותית חברתית תרבותית וכלכלית במרחב הגליל.  ואנו תקווה שבוגרי התכנית יוכלו להנחיל את הנכסים הללו לקהילת המוצא שלהם ולתרום לאיכות החיים של תושבי הגליל ככלל".

יעלה חזות ינוקא, ראש תחום אמנויות במועצה הבריטית : "בתור תושבת הגליל אני מכירה בכוחות היצירתיים החזקים שקיימים כאן ורואה חשיבות גדולה בפיתוח תרבות מקומית חזקה, פעילה ועצמאית אני מאמינה כי כל אחת מהיזמיות תנחיל את הידע והנסיון שהיא צברה בתכנית  בחזרה לקהילה שלה, תרחיב את מעגלי ההשפעה. ותהווה מנוע לצמיחה חברתית תרבותית וכלכלית במרחב הגליל. 

גילה יעקבי גורביץ, ראש תחום תרבות ותיירות ברשות לפיתוח הגליל:  "התכנית סללה דרכים יצירתיות וחדשניות ליוזמות תרבות בגליל, באמצעות הכשרת יזמים, יצירת הזדמנויות ופיתוח פלטפורמות שונות לשיתופי פעולה, פיתוח ידע והעשרה מקצועית ליזמי התרבות בגליל.  אני מאמינה כי משתתפי התכנית, ימשיכו ויעצימו את עשייתם למען הקהילה הגלילית, למרקם החיים התרבותיים, ויניעו תהליכים נוספים שירתמו יחד איתם אנשים נוספים ושיתרמו לפיתוח הגליל ולתושביו"

————–

על הרשות לפיתוח הגליל

הרשות לפיתוח הגליל הינה רשות שפועלת תחת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב וגליל בראשות השר אריה דרעי. תפקידיה העיקריים של הרשות הינם: קידום פעולות לפיתוחו הכלכלי, החברתי והמדעי-טכנולוגי של הגליל. בתחומי ההתיישבות, תעסוקה, יזמות, תשתיות, חינוך, תרבות  תיירות ועוד. הרשות מקיימת את פעילותה הרחבה בשילוב עם משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וארגונים רבים לפיתוחו של הגליל.

מי בתמונות – כל התמונות מימין לשמאל:

אבי אלקבץ – ראש העיר עפולה
גילה יעקבי גורביץ – ראש תחום תיירות ותרבות ברשות לפיתוח הגליל
יעלה חזות ינוקא – ראש תחום אמנויות במועצה הבריטית בישראל
כריסטיאן דנכמב – נספח תרבות בריטניה ומנהל המועצה הבריטית בישראל
חיים שולמן – מנהל מרכז מידע ומחקר ברשות לפיתוח הגליל
ורדה קורן – ראש תחום תעשייה תעסוקה ויזמות ברשות לפיתוח הגליל
אסף רון – מנכל בית הגפן

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.