הצלחה נוספת למגמת הקולנוע של בית הספר "עירוני ה'" – סרטו של תלמיד המגמה, אליאס חווא, זכה בפרס חיפה

סרטו של אליאס חווא, "בין לבין"
סרטו של אליאס חווא, "בין לבין"

סרטו של חווא, "בין לבין", העוסק בקונפליקט הזהות עמו הוא מתמודד, זכה בתחרות ליצירה צעירה במסגרת פסטיבל הסרטים המתקיים ה-39 המתקיים בחיפה

בתחרות היצירה הצעירה, שנערכה במסגרת פסטיבל הסרטים ה-39 המתקיים בחיפה, זכה סרטו הדוקומנטרי של תלמיד מגמת הקולנוע של בית הספר "עירוני ה", אליאס חווא, אותו יצר יחד עם ארבעה מחבריו לכיתה.

הסרט הזוכה, הנקרא "בין לבין", נבחר מתוך 100 סרטי תלמידי תיכון שנשלחו לתחרות ומתוכם עלו 14 לגמר. הסרט מספר על המציאות המורכבת בה חי אליאס, כבן לאם יהודייה שהתנצרה, לבין אב ערבי-נוצרי. הוריו של חווא נפרדו לפני מספר שנים ומאז נודד אליאס בין בתי סבתותיו, דודתו, ולעתים בית האב. אמו של חווא ניתקה את קשריה עמו.

זהותו הלאומית של אליאס מורכבת – הוא מרגיש בנוח בערבית ובעברית, אולם מתקשה להחליט לאיזו תרבות הוא שייך יותר. אחת מהתלבטויותיו העיקריות הייתה בנושא הגיוס לצבא, כשלבסוף היה זה אביו, אשר שכנע אותו, כי זו הדרך הנכונה עבורו, כאזרח המדינה.

בסרט "בין לבין" מספר אליאס על ילדותו, תקופת נעוריו ומצוקותיו, בהן גם מצוקות כלכליות עמן הוא ומשפחתו מתמודדים. אליאס נער אהוד וחברותי, המצר על כך שלא יכול היה לחיות חיים רגילים כחבריו לספסל הלימודים.

במהלך הכנת הסרט ליווה צוות מגמת הקולנוע של בית הספר את אליאס ואת ארבעת חבריו לכיתה, בוואדי ניסנאס, בבית הספר ובבית הסבתא ועשה כל שנדרש, על מנת שאליאס יוכל לסיים את סרטו ואת שנות לימודיו בבית הספר ולהמשיך לפרק הבא בחייו.

חגית לוי, מנכ"לית עירוני ה': "כמי שעקבה מקרוב אחר מצבו של אליאס והכירה את מצוקותיו ואת לבטיו, אני רוצה לברך את אליאס על קבלת הפרס על יצירתו הנפלאה והמרגשת ולאחל לו בהצלחה רבה בהמשך דרכו. אין לי ספק, כי יצירת הסרט תפתח בפני אליאס דלתות חדשות וצוות בית הספר ימשיך לעמוד לצדו של אליאס בכל עת שיבקש. כמו כן, ברצוני לברך את צוות מגמת הקולנוע של בית הספר, את מנהל החטיבה העליונה ואת מחנכת הכיתה של אליאס, על ההשקעה האדירה לכל אורך הדרך".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.