אחות המרכז הרפואי לגליל שהחלימה מקורונה תדליק משואה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה

כבוד גדול למרכז הרפואי לגליל בנהריה: הדיל מזעל, אחות במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה – חדר מיון), נבחרה להדליק משואה בעצרת הנעילה של יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שתיערך מחר (שלישי), 21.4, ביוזמת בית לוחמי הגטאות ומועצה אזורית מטה אשר.
מדובר בעצרת וירטואלית הגדולה מסוגה בעולם, שתתקיים במסגרת ייחודית זו, ללא קהל, בשל מגיפת הקורונה, ותועבר ישירות למאות אלפי צופים בארץ ובעולם.
מזעל, בת 33, נשואה +3, במקור מהכפר הבדואי ערב אל-ערמאשה הסמוך לגבול עם לבנון, גדלה בעיר רמלה ומתגוררת עם משפחתה בקיבוץ אילון שבגליל. היא עובדת כאחות במרכז הרפואי לגליל מזה ארבע שנים. לאחרונה חלתה בקורונה, החלימה וחזרה לעבודתה ביום ראשון השבוע.
הדיל: "כשבישרו לי על הבחירה בי, פרצתי בבכי. זה כבוד גדול עבורי. לפני הכל, אני רואה עצמי ישראלית, ורק אח"כ בדואית ומוסלמית. בילדותי ברמלה היה לנו קשר מיוחד עם ניצול שואה, שאימץ אותנו, וגדלתי על הסיפורים האלה".
הדיל נבחרה להדליק משואה לזכר חסידי אומות עולם, בני משפחת מצקביץ', שסיכנו את חייהם כדי להציל ילדה וחמישה מבני משפחתה. "במסגרת עבודתי כאחות, אני מגייסת לא מעט חמלה ורגישות, אבל בדרך כלל לא מסכנת את חיי", מספרת הדיל. "השנה חוויתי חוויה אחרת, כאשר נדבקתי בקורונה בעבודתי, ופתאום הבנתי אלו כוחות נפש נדרשים כדי להמשיך ולתת מעצמך גם כשסכנת חיים מאיימת עליך. כמובן שהיום התנאים שונים לחלוטין לעומת תקופת השואה וזכיתי לקבל טיפול מהיר ולהחלים, אבל הבנתי קצת יותר טוב את המעשה האנושי של חסידי אומות העולם, ואני חשה כבוד להעלות את זכרם בעצרת".
הדיל הודתה למנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, ולצוות העובדים, על התמיכה הרבה שהיא מקבלת הן בעבודה השוטפת והן לאחר שנדבקה בקורונה.
מנהל בית לוחמי הגטאות, יגאל כהן, מסביר את הבחירה בה: "הדיל מייצגת עבורנו את המארג החברתי היפה והמגוון שמתקיים בחברה הישראלית, את הסמל לערבות הדדית ואת הבחירה האנושית של אדם לתת מעצמו לטובת הזולת ללא גבולות ובמסירות אין קץ. במעשיה היומיומיים יש חמלה ורגישות רבה לסבלו של האחר. הבחירה האנושית שלה לעסוק בסיוע לזולת ואישיותה המיוחדת, גרמו לנו לפנות אליה ולבקש  ממנה להדליק משואה"
מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום: "אני מברך את הדיל על בחירתה להדליק משואה. הדיל מסמלת עבורנו הן את הצוותים הרפואיים והסיעודיים, שעובדים 24/7 למען המטופלים, באחת התקופות הקשות שהיו במדינה, והן דו-קיום ראוי להערכה בין כלל הדתות והמגזרים, שבא לידי ביטוי במרכז הרפואי שלנו".

קרדיט : דובר המרכז הרפואי לגליל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.