תגובתו של אלון יפת לאירועי השבוע האחרון.

״לאחר שצפיתי וניתחתי את המשחק אותו ניהלתי בין הפועל באר שבע לבית״ר ירושלים ברור לי כי אני וצוות השיפוט טעינו בשתי החלטות משמעותיות במשחק, הגם שמדובר במקרים לא קלים (בעיקר נגיעת היד של שחקן באר שבע). נאמן לדרכי ארוכת השנים, אני לוקח אחריות על ביצועי שיפוט פחות טובים מהסטנדרטים המחוייבים משופט עם ניסיון ורזומה כשלי.
פוזיציה!
פוזיציה!

עם זאת, במשך כל שנותי כשופט לא נתקלתי בכזה מחול שדים ובכזאת אלימות מילולית נגדי ונגד צוות השיפוט והאיגוד. במשך כל הימים והלילות עד היום נשלחו מאות הודעות ברשתות השונות, בווטסאפ ובשיחות טלפון, אלי, אל יגאל פריד ואל בני משפחותנו.ההודעות כללו קללות, נאצות ואיומים קשים על חיינו ועל חיי המשפחות. במשך 72 שעות מרגע שריקת הסיום לא פסקו ההודעות והטלפונים המאיימים.
השיח המתלהם היה יכול להימנע אם כל העוסקים במלאכה – מאמנים, שחקנים ואנשי תקשורת – היו נוקטים בשפה מכבדת ואחראית יותר כלפי צוות השיפוט במהלך המשחק ולאחריו, גם אם ביקורתית. יש מקום לביקורת, בכך אין ספק, אבל אף אחד אינו פטור משאלת האחריות האישית שלו. 
אני חייב לציין לטובה את בית״ר ירושלים ואת יו״ר הקבוצה, מר אלי אוחנה, שהתעשתו ועשו לא מעט כדי להנמיך את הלהבות וראוי שהתנהלותם זו תהווה מודל לאחרים.
גם הקהל המתלהם לא מייצג בעיני ובעיני חברי את רוב אוהדי בית״ר ירושלים ובמהלך הימים האחרונים קיבלתי לצד ההודעות הקשות והאלימות גם לא מעט הודעות מעודדות אשר מתנערות מההתנהלות האלימה כלפי.
בשמי ובשם חברי השופטים אני קורא לכל מי שהכדורגל יקר לליבו, להתנער ולגנות את האלימות שהיתה מנת חלקנו בשבוע האחרון.אני מבטיח לכם שכל השופטים ועוזרי השופטים, צעירים ו-ותיקים, עושים כל שביכולתם כדי להעביר את המשחקים בצורה הטובה ביותר, אולם לצערי לא תמיד אנו מצליחים ולעיתים טועים. בסופו של יום אנו בני אנוש וכל עוד בני אנוש מקבלים החלטות בשבריר שנייה, טעויות יכולות לקרות. היו בטוחים שאנו לוקחים לליבנו כל טעות ולו הקטנה ביותר.
בחרתי לומר את הדברים שעל לבי באופן כן ופומבי כדי לסיים את האירוע ולהתמקד בהכנות לקראת המשחקים הבאים שאנהל, ורגע לפני שהחברים שלי חוזרים לנהל את משחקי המחזור הקרוב בליגות השונות. המשחק הזה כל כך יקר לי והקדשתי לו שנים רבות, כך אמשיך גם בעתיד. אני רוצה לומר לילד הצעיר שחולם להיות שופט כדורגל, ואולי קצת נבהל מארועי השבוע האחרון, כי גם היום הייתי מתחיל את המסע הקסום הזה מחדש. 
נתראה במגרשים״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.