שחקני הפועל תל אביב למען ילדים חולי אפילפסיה

לרגל יום האפילפסיה נרתמו שחקני נבחרת הפועל ת"א למשחק מיוחד עם ילדים חולי אפילפסיה. היום (שלישי) ציינו בארץ ובעולם את "היום הסגול", היום הבינלאומי להגברת המודעות למחלת האפילפסיה. לרגל יום המודעות, יזמה עמותת 'גן עדן בסגול' משחק מיוחד עם שחקני הפועל ת"א וילדים החולים במחלה.
על פי נתוני משרד הבריאות, בישראל חיים כיום כ-80,000 חולי אפילפסיה מתוכם כ-20,000 ילדים מתחת לגיל 18. מחלת האפילפסיה מלווה בסטיגמות הגורמות להערכה עצמית נמוכה, לדאגה ולמצוקה. בעקבות התקפי האפילפסיה, ילדים חולי אפילפסיה נתפסים כילדים שונים. הם מתמודדים עם בדידות קשה ונאלצים להסתיר את מחלתם, דבר המסכן את חייהם.
על מנת לעלות מודעות למחלה, חברה עמותת גן עדן בסגול והפועל ת"א ובעזרת ניאופרם ישראל יזמה משחק ראווה בו שיחקו 9 ילדים חולי אפילפסיה, יחד עם שחקני הפועל אחמד עבאד, רמזי ספורי, ניר לקס, קלאודמיר פריירה, רובי לבקוביץ' ואדי גוטליב.
מטרת המשחק הייתה לשקף את העובדה שבאמצעות טיפול נכון ניתן לחיות לצד מחלת האפילפסיה ולגדול ככלל הילדים, ואף להצטיין בספורט. בסיום המשחק, קיבלו הילדים כדורים של הפועל ת"א עם חתימות השחקנים.
עמותת "גן עדן בסגול" הוקמה על ידי יניב טבריה ומשפחתו בעקבות פטירתה בטרם עת של עדן טבריה, אחותו, עקב רשלנות רפואית. עדן, חלתה במחלת האפילפסיה במשך 10 שנים ובתחילת חייה מאוד התביישה בכך, לא סיפרה ולא שיתפה כיוון שחששה מתגובות הסביבה לכך. כשלושה שבועות לפני שנפטרה פרסמה עדן פוסט בפייסבוק על מחלתה ועל כך שאפשר לחיות בצורה טובה עמה. מבחינת המשפחה, העלאת מודעות של המחלה היא מעין צוואה לא כתובה.
צילום: איציק בירן

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.