קרוב ל-2400 ילדי הגנים וכיתות א' ו-ב' באירוע מסכם, לפעילות ייחודית המסמלת את החיים המשותפים, המתקיימים במערכת החינוך בגלבוע

בגלבוע נמשכת במלוא התנופה מגוון התכניות המבקשות להעצים, וליצור רציפות, בכל הנוגע לקידום ערכי הסובלנות, והידוק היחסים, בין כל האוכלוסיות המתגוררות במועצה. נאמנים למדיניות זו, ביצע השנה מינהל החינוך בגלבוע, צעד גדול קדימה, וזאת כאשר השנה התווספו כל ילדי שכבת כיתה ב', למיזם "יחד בגלבוע", הכולל כבר את כל גני הגלבוע, וכל ילדי כיתות א'. השנה גם התווספו ילדי הגנים של החינוך המיוחד, וביחד יצרו מארג מרשים של קרוב ל-2400 ילדים אשר קיימו במעיין-חרוד פעילויות חינוכית משותפת.
יחד בגלבוע.
צילום-ברוך אולשק

הגידול המרשים בכמות המשתתפים מבססת מסורת מבורכת של מפגשי רעים שנתיים, כאשר ילדי כיתה ב' השנה, הם אותם הילדים שהשתתפו בפעילות מלפני שנתיים, והם ימשיכו להיות שותפים לה, כאשר הכוונה היא שהתכנית תורחב גם לכיתות ג' בשנה הבאה! המפגשים המרגשים הגיעו השבוע (10.3) לשיאם, באירוע מרגש שכלל פעילויות משותפות עבור כל משתתפי התכנית, שנפגשו לבוקר של חוויות והפעלות משותפות במעיין חרוד.

"העשייה הזו גדולה הרבה יותר מהרגע. ביחד נס הוא משהו שגדול יותר מכל דבר", אמר עובד נור, ראש המועצה, לילדי הגלבוע במהלך האירוע. "אנחנו יוצקים ככה עוד ועוד יסודות למודל החיים המשותפים, שהשכלנו ליצור בגלבוע. אני קודם כל מודה לכם, ילדי הגלבוע, על "הביחד" המפעים שאתם יוצרים, ועל כך שאתם מזכירים לכולנו מהי שליחותנו ומהו הדבר החשוב באמת. בכל הקשור לפעילויות משותפות, ידנו עוד נטויה. באופן עקבי ונחוש אנו מרחיבים פעילות זו משנה לשנה, ומשלבים עוד ועוד כוחות, מתוך ראיה עתידית של הרחבת מעגל הילדים השותפים בתכנית. זה בדמנו ובנשמתנו וכך נמשיך".

"יחד בגלבוע" היא תכנית מובילה בגלבוע וכוללת כאמור, את כל גני החובה בגלבוע (40 גנים, כולל גני החינוך המיוחד), יחד עם כל כיתות א' ו-ב' (כ-40 כיתות). התכנית מובלת ע"י מינהל החינוך, בריכוזה של גליה בזק-הילגר (מנהלת בתי הספר במועצה), יחד עם קרן קר"ב. מטרת התכנית ליצור חיבור תרבותי המאפשר לילדים לכבד ולהעריך את האחר, לצד חיזוק הזהות העצמית של כל מרכיבי האוכלוסייה בגלבוע. פרויקט דגל זה מכיל את כל הערכים החינוכיים, המיישמים את חזון החינוך בגלבוע, כאשר לא מדובר רק על קידום ערכי דו-קיום, בין יהודים לערבים, אלא בין כל גווני החברה וסוגי הישובים הקיימים בגלבוע.

התוכנית כוללת מפגשים מגוונים, אשר שמים דגש על עולם התוכן של הילדים. וכך, מתקיימות פעילויות משותפות הקשורות לתחומי המוזיקה, הריקוד והאומנות הפלסטית. במקביל, חלק מהמפגשים עוסקים בתחום הקיימות, טבע, זואולוגיה וכדומה. חלק משמעותי בתוכנית כולל אירוח הדדי בין הגנים ובין בתי הספר, וביקורים במשכן לאומנות בעין חרוד, לפעילויות משותפות, מתוך תפישה לפיה באמצעות חשיפה ליצירות אמנות ועידוד יצירה, ניתן לגשר על פערי שפה ותרבות.

יאיר ילובקסקי ראש מינהל החינוך במועצה: "זוהי עוד לבנה בבניית הגשר התרבותי המאפשר לילדנו ללמוד ולהכיר את עולמם של חבריהם, לכבד ולהעריך את מורשתם ותרבותם. להבנתנו וניסיוננו, יש בדרך הזו כדי ליצור זיקה בין הילדים לסביבתם, ובכך לפתח תחושת חיבור, שייכות וזהות למקום. זה מרגש כל פעם מחדש, לפעול ולחזק את אותו פסיפס אנושי ייחודי לגלבוע".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.