מד"א חנך את מוקד ההצלה הלאומי

בטקס חנוכת המוקד הלאומי של מגן דוד אדום השתתפו שר האוצר, משה כחלון, מנכ"ל מד"א, אלי בין, ח"כ מירב בן ארי, סגן ומ"מ ראש עיריית קריית אונו, רון מלכה ובכירי מד"א * השר כחלון: "הענקתם לי את הזכות להיות חלק מהמהפכה המקצועית והטכנולוגית של ארגון ההצלה הלאומי"
טקס חנוכת המוקד הלאומי החדש של מדא בקרית אונו בנוכחות שר האוצר משה כחלון
צילום דובורת מדא

שר האוצר ויו"ר מפלגת 'כולנו', משה כחלון, השתתף בטקס חנוכת המוקד הלאומי הממוגן החדש של מגן דוד אדום בקרית אונו. במסגרת הביקור, סייר השר במוקד החירום החדש של מד"א המאויש על ידי חובשים ופראמדיקים העושים שימוש במערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לשם ביצוע פעולות מצילות חיים עוד בטרם הגעת האמבולנס למקום האירוע. עוד במסגרת הביקור, קיבל השר סקירה על פעילות מד"א ממנכ"ל הארגון, אלי בין והתרשם מהשימוש בטכנולוגיות המאפשרות: שליטה ובקרה על המתרחש בשטח, העברת תמונת מצב ונתונים רפואיים של החולים לבתי חולים, העברת ויזאוליה בזמן אמת מהשטח, אפליקציה המאפשרת את איתור מקום הנפגעים בזמן אמת ועוד. בנוסף, התנסה השר בנהיגת חירום בסימולטור המדמה נהיגה באמבולנס הכוללת את תנאי השטח והאמצעים העומדים לרשותו בדרכו לאירוע החירום.

מוקד החירום הלאומי של מגן דוד אדום מפקח על כלל הפעילות המבצעית של מד"א  המתרחשת בזמן אמת ברחבי הארץ, אחראי על הפיקוח והבקרה על המענה הרפואי וניהול מערך המענה לכלל תרחישי החירום בישראל. בנוסף, המוקד הממוגן שבו הוטמעו הטכנולוגיות החדישות ביותר בעולם, מספק רציפות תפקודית המאפשרת  לו לתת מענה לכל תרחיש חירום בעורף הישראלי ובחו"ל. מדובר בשיפור עצום של  השירותים החיוניים הניתנים לאזרחים, ובשילוב היכולות הטכנולוגיות המתקדמות עבור אזרחי ישראל בשעות חירום.

יו"ר וועד עובדי מגן דוד אדום, עוזר לייפר, ברך את הנוכחים והביע התרגשות רבה לנוכח ביקורו של השר. עוד התייחס לייפר לשיתוף הפעולה בארגון: "אין לשיתוף הפעולה בין המנהלים, המתנדבים והעובדים במד"א אח ורע בעולם. זו גאווה להשתייך לארגון ההצלה הלאומי המשקף מומחיות ומקצוענות בהצלת חיים בעולם כולו".

רון מלכה, מ"מ וסגן ראש העיר קריית אונו: "כבוד לעיר קריית אונו שמוקד הבקרה הארצי של ארגון כל כך חשוב ומציל חיים כמד"א נמצא בשטחינו. ראיתי היום את המרכז החדשני  שהוקם, בתמיכת שר האוצר משה כחלון, וחשבתי שעכשיו כל אזרח במדינה יכול  להיות רגוע יותר  בידיעה שארגון מד"א, המציל חיים, עובד בסטנדרטים טכנולוגיים גבוהים מאוד."

ח"כ מירב בן ארי (כולנו), חברת ועדת הבריאות: "זהו אירוע מרגש מאד. המוקד החדש ייתן שירות לכל עם ישראל ואני שמחה מאד שהיה לנו את הכבוד להיות במעמד החשוב הזה. נמשיך לפעול ולסייע למד"א גם בכנסת הבאה בדיוק כמו שעשינו בארבע השנים האחרונות".

שר האוצר, משה כחלון: "גוף כמו מגן דוד אדום חייב לקבל את הסיוע הרב ביותר. כל אזרחי ישראל הנקלעים למצב חירום נעזרים במגן דוד אדום ומפקידים אצלו את חייהם. בנוכחותי כאן נתתם לי את הזכות להיות חלק מהמהפכה המקצועית והטכנולוגית של מגן דוד אדום, ואני גאה להיות חלק מתהליך שמציב את ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל בקדמת הבמה הבינלאומית".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו גאים לחנוך היום את מוקד ההצלה הלאומי הראשון מסוגו בישראל. אני רוצה להודות מעומק ליבי לשר האוצר, משה כחלון שבזכות רגישותו, אוזנו הקשבת, החמלה ויחסו לאדם, מגן דוד אדום נמצא בתנופה אדירה מבחינה מבצעית, טכנולוגית ואנושית. לאתגרים הניצבים בפני מגן דוד אדום אין אח ורע בעולם.  אנו מקווים כי ההשקעה בארגון ההצלה תהיה נר לרגליהם של כלל נבחרי הציבור. אנו מוקירים ומעריכים את כל פועלך עבורנו ועבור אזרחי מדינת ישראל".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.