חטיבות הביניים בחיפה לובשות לבן

כ-3,000 תלמידי חטיבות הביניים בעיר יקיימו מחר (יום שישי, 7.6) פעילות חגיגית ברוח חג השבועות, כשהם לבושים בלבן

 

לרגל חג השבועות, יקיימו מחר (שישי, 7.6) כ-3,000 תלמידי כלל חטיבות הביניים בחיפה פעילות חגיגית ברוח "תיקון ליל שבועות". הפעילות תתקיים במסגרת תכנית "בארי" של "מכון הרטמן" המלווה את בתי הספר בעיר, בשיתוף ובתמיכה מלאה של עיריית חיפה, אשר מינפה את הרעיון של "חטיבה לובשת לבן" ורתמה את כלל חטיבות הביניים בעיר לקחת חלק באירוע הייחודי, המשלב שיח ערכי ולמידה חווייתית הנוגעת למוטיבים השונים של החג.

 

ביום זה מפנה יום הלימודים השגרתי את מקומו לטובת למידה חווייתית ולהפנינג בית-ספרי חגיגי. במסגרת הפעילות בלבן יקיימו המחנכים והמורים המקצועיים בתי מדרש פלורליסטיים, המזמנים עיסוק בערכים של חסד, צדק חברתי, היחס לגר, עשרת הדברות כבסיס לחברה מתוקנת ועוד.

 

כחלק מהלמידה החווייתית, יתקיימו בבתי הספר הרצאות בנושאים שונים, כדוגמת הרצאה של ליצן רפואי, המלמד על חסד, הלכה למעשה. התלמידים קולעים סלי ביכורים, מתנסים בקליעת זרי פרחים ואופים לחם בטאבון.

 

בנוסף מובילים תלמידי שכבת ט' נבחרים מעגלי שיח ב"אווירת בית קפה" – "קפה דילמה" – ומנחים את שאר תלמידי השכבה כיצד להתמודד עם דילמות שונות בחברה הישראלית.

המורים המקצועיים משתלבים אף הם בפעילות, ובוחנים מוטיבים שונים של החג דרך עיני המקצוע, אותו הם מלמדים. כך למשל, בשיעורי מדעים מלמדים המורים על פסטור החלב, בשיעור תנ"ך נלמדת מגילת רות באמצעות המחזה ובחינת הרלוונטיות שלה לעולמנו, במסגרת תרבות יהודית ישראלית בוחנים התלמידים אילו תיקונים יבקשו לתקן בסביבתם הקרובה ובחברה הישראלית, ובמתמטיקה עוסקים התלמידים במספר שבע כמספר טיפולוגי.

 

בהשראת מצוות "הבאת הביכורים" מוזמנים התלמידים להתייחס ל"טנא" שלהם ולחשוב מה יצרו במהלך השנה ואילו הישגים השיגו במהלך שנת הלימודים המתקרבת לסיומה.

 

 

מצ"ב צילומי ארכיון מפעילות "לובשות לבן" שנערכה בשנה שעברה

קרדיט: דוברות עיריית חיפה

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.