הכנס השנתי של האגודה הישראלית למשאבי מים (אי"ל)

סדרת הרצאות ומחקרים של מומחי מים מהארץ ומהעולם מרכז ויידור, חצבה, הערבה התיכונה, 27-28 במרץ
מאגר נקרות עין יהב
מאגר נקרות עין יהב

בהמשך לעונת חורף מבורכת במשקעים ושיטפונות ברחבי הארץ, מארחת הערבה התיכונה את הכנס השנתי של האגודה הישראלית למשאבי מים (אי"ל), המהווה את הפורום הגדול ביותר להתכנסות מקצועית של חוקרים, מתכננים ורגולטורים הידרולוגים, מנהלי משאבי מים, איכות מים וסביבה.

הכנס מתקיים בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים, 'הידרומודול', רשות ניקוז ונחלים ערבה ורשות ניקוז ים המלח ומשתתפים בו בכירים מרשות המים, חברות תכנון והנדסה מובילות, נציגי חברות אספקת מים, חברת מקורות, מנהלי תאגידי מים, מומחים, חוקרים ועוד.

פרק נכבד בכנס יוקדש לכל נושא חיזוי שיטפונות וכן התייעלות בניצול מי השיטפונות. גיל סלוין, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ערבה אומר, כי בכנס יוצג המרכז החדש לחקר שיטפונות מדבר, שהוקם בשיתוף פעולה של מו"פ מדבר וים המלח, רשות ניקוז ערבה ורשות ניקוז ים המלח, בניהולה של ד"ר יעל סטורץ-פרץ.

ביומו הראשון של הכנס, 27.3, יתקיימו 40 הרצאות, בשלושה מושבים מקבילים,בנושאי הידרולוגיה של מי תהום, הידרולוגיה של מים עיליים, הידרולוגיה של תווך לא רווי,  הידרולוגיה ואספקת מים של הערבה ושל ים המלח, הידרו-גיאולוגיה, הידרוגיאומורפולוגיה, הידרומטאורולוגיה ומשקעים, גיאוכימיה ותהליכי המלחה של מקורות מים, משאבי מים וחקלאות: מים להשקיה, זיהום מים כתוצאה מפעילות חקלאית, זיהום של מקורות מים ממקורות זיהום תעשייתיים, שיקום אקוויפרים מזוהמים, ניטור, טיפול והשבה של שפכים ביתיים, חקלאיים ותעשייתיים, העשרה מנוהלת של אקוויפרים, התפתחות במערכות אספקת המים בישראל ונושאים אחרים הנוגעים למשאבי המים של ישראל.

במהלך היום השני, 28.3, יערכו סיורים מקצועיים בנושאים הייחודיים לאזור הערבה, לרבות התמודדות עם שיטפונות ואתגרי אספקת המים והחקלאות עמם מתמודדים חקלאי ישראל.

ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה, ד"ר אייל בלום אומר: "הערבה התיכונה גאה לארח את כנס המים השנתי עם כלל אנשי המקצוע העוסקים בנושא החשוב ביותר, המים. בערבה אנו עומדים בפני אתגרים רבים בתחום המים, הדורשים פתרונות, בכדי שנוכל להמשיך ולייצא יבול חקלאי ברמה הגבוהה ביותר ולהמשיך לבנות ולהוביל את חבל הארץ המשגשג בערבה, על גבול ירדן".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.