החברה להגנת הטבע מציגה את שבוע הטבע העירוני בחיפה – אירועים ציבוריים בדגש על טבע עירוני, ללא תשלום. הציבור מוזמן!

ברחבי הארץ - ממעלות בצפון ועד אילת בדרום - יתקיימו כ-65 אירועים במסגרת "שבוע הטבע העירוני של החברה להגנת הטבע".
פוזיציה!
פוזיציה!

בחברה להגנת הטבע מסבירים כי טבע עירוני הוא מושג חדש יחסית בנוף המקומי. בערים רבות באירופה ובאמריקה מוקצים שטחים נרחבים לשיקום ושימור מערכות טבעיות בגבולות העיר, בשל יתרונם הרב. מעבר לעלויות האחזקה הנמוכות, הם משמשים למיתון מפגעים סביבתיים, ממצבים את דמותה של העיר וכמובן, משמשים לפעילויות חינוך ופנאי לתושבי הערים.


מטרתו של אתר טבע עירוני, מעבר לשימור משאבי טבע, היא יצירת מקום בו ציבור רחב יכול לפגוש, בקרבת מקום מגוריו, את משאבי הטבע המיוחדים לעירו בצורה זמינה, זולה ומיידית. אתרי טבע עירוני מפתחים מעורבות קהילתית בכל תחומי העשייה באתר: השתלבות במחקרים, בפעילות החינוכית, בפעילויות פנאי ואפילו אחזקת האתר עצמו.


"שטחים פתוחים וטבעיים הם חלק בלתי נפרד מן העיר ומתהליכי התכנון שבה, ויש לשלב אתרי טבע עירוניים ברקמה העירונית. מעל 90 אחוזים מתושבי ישראל חיים בערים וסביבן. שטחי הטבע בתוך העיר ובסביבתה שומרים על המערכת הטבעית, משפרים את איכות האוויר והקרקע ואיכות החיים ומאפשרים לנו מגע ישיר ובלתי אמצעי עם הטבע, ומקום נופש ופנאי קרוב לבית. החברה להגנת הטבע שמה לה למטרה להעלות למודעות הציבור ולמקבלי ההחלטות את החשיבות שבשמירה על ערכי הטבע העירוני. באמצעות היחידות  העירוניות שלנו, בערים הגדולות ובמקומות נוספים ברחבי הארץ, אנו מקיימים במיוחד בשבוע זה מגוון גדול של סיורים ופעילויות עבור כלל התושבים לפי האזור. לפרטים על הפעילות באזורכם התעדכנו באתר החברה", אומרת פזית שביד-שייט, מנהלת תחום קהילות ופעילות עירונית בחברה להגנת הטבע.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.