פונדקאות – בחירה נכונה להקמת משפחה?

קרדיט תמונה : freepik

לא מעט זוגות נקלעים למצב רפואי ואישי מורכב אשר בגינו הם מתקשים להרות ולהביא לעולם ילדים משלהם. אותם זוגות לא פעם תוהים האם כדאי להם לבחור בהליך פונדקאות בכדי להגשים את חלומם ולהקים משפחה. ובכן, חשוב מאוד לדעת כי זוג שמאחוריו יש היסטוריה ארוכה של טיפולי פריון או זוג שלא יכול להביא ילדים בצורה הטבעית מכל סיבה שהיא, בהחלט יכול לבחור בהליך פונדקאות שמהווה הליך מבורך וטוב, להקמת משפחה.

פונדקאות- במה מדובר?

פונדקאות היא דרך מבורכת ביותר להולדת ילד באמצעות ובעזרת אישה נוספת הקרויה: פונדקאית. אותה אישה למעשה נושאת את ההיריון המורכב מביצית מופרית עם המטען הגנטי של הזוג ברחמה, יולדת עבורם את התינוק ומוסרת להם אותו לאחר שהוא נולד. מדובר על דרך יעילה ביותר המאפשרת לבני זוג סטרייטים שמתקשים להיכנס להריון בצורה טבעית, לזוגות חד מיניים או לנשים ולגברים יחידניים שאינם יכולים להרות, מסיבות שונות ואובייקטיביות, להביא תינוק משלהם לאוויר העולם ולהרחיב את המשפחה שלהם.

מדוע כדאי לפנות להליך פונדקאות?

פונדקאות היא דרך יעילה ביותר בה לפחות אחד מבני הזוג יהיה ההורה הביולוגי של התינוק שנולד. במרבית המקרים כאשר מדובר על זוג סטרייטים, הרי ששניהם הם ההורים הביולוגיים של התינוק. זוהי דרך נהדרת וראויה לאפשר לכל גבר ואישה שאינם יכולים להגשים את החלום שלהם להרחיב את משפחתם ולהפוך להורים, לעשות זאת.

פונדקאות בישראל

הליך הפונדקאות בישראל מעוגן בחוק הפונדקאות. מדובר על חוק שקובע את התנאים לקיום ההליך בישראל. הוא מיועד לזוגות הטרוסקסואלים, נשואים או בעלי הסכם חיים משותפים בלבד. על הפונדקאית להיות בת הדת של האם המיועדת ויש עדיפות שהיא תהיה אישה לא נשואה. אסור שבין הפונדקאית לבין אחד מהורי התינוק יהיה קשר דם והזרע אשר משמש את ההפריה חייב להיות של האב המיועד. כמו כן, ההיריון יושג באמצעים רפואיים בלבד. העלות של ההליך מתחלקת בין הסכום שיש צורך לשלם לפונדקאית לבין תשלומים נוספים הרלוונטיים לכיסוי בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות נלוות להליך. מי שרשאית להיות פונדקאית בישראל היא אישה המכונה לעשות מעשה חסד, אשר הגיל שלה נע בין 22-38, המצב הבריאותי שלה תקין והיא עברה לידות ללא סיבוכים, במועד, כאשר הילודים היו במשקל לידה תקין לגיל ההיריון.

פונדקאות בחו"ל

ישראלים רבים שלא זכאים לקיים הליך פונדקאות בארץ או שלא מצליחים לאתר פונדקאית בישראל, בוחרים לבצע את ההליך בחו"ל. הליך הפונדקאות בחו"ל יהיה שונה מטבעו בין מדינה למדינה כאשר לכל מדינה יש מערכת חוקים משלה, מערכת בריאות שונה וכמובן, עלויות משתנות. חשוב מאוד לברר מראש באיזו מדינה נוח וקל יותר לבצע את ההליך, באיזו מדינה ניתן למצוא לא מעט פונדקאיות עבור ההליך וכן את המחירים של ההליך בכל מדינה ואת הבירוקרטיה הנדרשת וזאת בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה.

אין ספק כי הליך פונדקאות הוא הליך טוב מאוד עבור כל זוג או אדם שאיננו יכול להביא ילד בצורה טבעית לעולם, אך חולם על ילד משלו. מכיוון שמדובר על הליך מורכב הן מבחינה רגשית ונפשית והן מבחינה טכנית, כדאי לבחור באנשי מקצוע שמבינים היטב את כל מה שנוגע לתהליך המדובר ובעלי ניסיון בליווי בו, שיסייעו לכם לצלוח את ההליך.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.