מתי כדאי להזמין שירות איתור נזילות במצלמה טרמית?

איתור נזילות מים

אתם מרימים את הראש ורואים רטיבות בתקרה, אמנם לא שמתם לב עד היום אבל נזילה יכולה להסב נזק רב ככל שמתעכבים בזיהוי והתיקון. גם נזילה קטנה של מים יכולה להסב נזק רב, פגיעה בקירות, פגיעה בריצוף, פגיעה בצנרת בעקבות קורוזיה, התפשטות הרטיבות לדירות אחרות ועד להופעת עובש בקירות. לכן אם גילתם רטיבות או סימן כלשהו לבעיית נזילת מים חשוב להזמין שירות איתור נזילות מים במצלמה טרמית ללא כל דיחוי.

הסימנים שיסייעו לכם לזהות נזילה או רטיבות

שינויים בצבע הריצוף

כתמים חומים על הקירות

חריגה בחשבון הוצאות המים

ירידה בלחץ המים

ריח של טחב

הבדלי טמפרטורה בחדר

התעוותות של רהיטים

קצרים של מכשירי חשמל

יש לקחת בחשבון שהנזילה היא אצל השכנים שמופיעה אצלכם בקירות או בתקרה, במקרה זה איתור נזילות מקצועי יוכל לאתר את מקור הנזילה  ולתת הבחנה מקצועית האם מקור הנזילה הינו מתשתיות הדירה שלכם או של אחד השכנים שסמוך אליכם.

כיצד מתבצע תהליך איתור נזילות במצלמה טרמית

איתור נזילות דורש תחילה סקירה של המקום – הסריקה תתבצע באיתור סימני הנזילה וחיפוש סימנים נוספים של נזילות, חיפשו אחר חיבורים של צנרת ובדיקתם, חיפוש אחר ליקויים בצנרת, כיורים שירותים ועוד. הבדיקה הראשונית  תכלול גם בדיקת הפרשי לחץ המים בצנרת הביתית. בדיקה זו נעשית  באמצעות חיבור מנומטר (שעון לחץ) למערכת המים. בבדיקה זו ניתן  לאתר אם הנזילה היא מהצנרת או ממערכת הביוב, כמו כן, הבדיקה תאפשר לראות אם הנזילה מהמים החמים או מהמים הקרים.

לאחר הממצאים הראשונים נבחר את שיטת איתור הנזילה, איתור נזילות מים בתוך המבנה יעשה באמצעות מצלמה תרמית שמאפשרת לזהות שינוי טמפרטורה. איתור נזילות מחוץ למבנה ניתן לאתר באמצעות בדיקת עשן. ישנן בדיקות נוספות שניתן לעשות במבנים מורכבים כגון , חסימת פתי הניקוז באמצעות בלון, הזרמת מים קרים למערכת המים החמים ועוד, וזאת בהתאם לבעיה הקיימת ולמבנה.

איתור נזילה במצלמה טרמית  היא השיטה המועדפת ממספר סיבות, היא מאפשרת לזהות נזילות מבלי צורך לפתוח את המערכת, להרים בלטות או אריחי קרמיקה. היא בודקת חיצונית ולרוב נותנת תוצאה מדויקת. במהלך הבדיקה מתבצעת סקירה של המבנה באמצעות מצלמה תרמית משוכללת המאפשרת מיפוי תרמי של פנים המבנה דרך קירות, הרצפות, התקרה, פרקט, קירות גבס, כלים סניטריים ועוד.


איתור נזילות מים במצלמה תרמית מאפשרת לזהות שינוי טמפרטורה, אזורים שיש בהם רטיבות יהיו קרים יותר, במקרים של נזילה מצנרת המים הקרים, הם יראו בגוונים כחולים  כהים, בעוד שאזורים חמים במקרים של נזילה מצנרת המים החמים, יוצגו בצבעי כתום ואדום.


מומחה בתחום ידע לקרוא את הדימות התרמי  ולאתר את המקומות בהם יש שינויי טמפרטורה שיכולים להצביע על הצטברות של מים. לעיתים ההבדלים  יכולים להיות קטנים מאוד ורק עין מיומנת תדע להבחין בהם או במקרים שהנזילה התפשטה מאוד ורחוקה ממקור הנזילה. כך שיש להתחקות אחר הנזילה עד למקור הנזילה.

תיקון הנזילה יכול להיות במקום עצמו בלבד עם מינימום הרס של המבנה. בעבר נדרש להרים רצפות או לפגוע בקירות להגעת מקור הנזילה. כיום ישנם מכשירים המאפשרים ייבוש הרטיבות והרצפה למניעת עובש.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.