תנופת הפיתוח במוסדות החינוך בגלבוע: החל להיבנות בית הספר היסודי החדש במוקביילה!

עד סוף שנת 2019 יעמדו לרשות ביה"ס 6 כיתות חדשות; בהשקעה של 10 מיליון שקל, יעמוד תוך שנתיים בית ספר חדש ומשוכלל לטובת ילדי מוקייבלה

רגע מרגש ודרך מצוינת לסמל את העשייה והבנייה במוסדות החינוך בגלבוע, נרשמה השבוע בישוב מוקייבלה, כאשר מוא"ז הגלבוע, באמצעות "החברה הכלכלית גלבוע", החלה בבניית בית ספר יסודי חדש ומשוכלל בישוב, בעל האוכלוסייה הגדולה במועצה.

העבדות שהחלו השבוע מהוות את שיאו של שלב א', המבטיח כי עד סוף שנת 2019, יעמוד לרשות התלמידים והמורים, מבנה קבע חדש בעל 6 כיתות! העבודות מתבצעות בחלק הצפון-מזרחי של ביה"ס היסודי הנוכחי במוקייבלה, תוך כוונה להקים מבנה מדורג בעל 2 קומות, אשר בשל המדרון המצוי במקום יראה כחטיבה אחת. עם סיום שלב זה (כאמור בסוף השנה הנוכחית), יעברו התלמידים למבנה החדש, מה שיאפשר הריסת חלק מבית הספר הישן, ובנייה במקום של עוד 7 כיתות אם חדשות, כולל עבודות פיתוח על כל השטח. בסיום הפרויקט כולו (במהלך שנת 2121), יעמוד בישוב מוקייבלה בית ספר חדש ומפואר שיכלול 13 כיתות אם חדשות, ועוד 8 כיתות מהמבנה הישן, אשר גם הן יעברו שדרוג והתאמה.

"המועצה שלנו גדלה ומתפתחת, ואתה גם הצרכים החינוכיים", אומר ראש המועצה עובד נור, "לפיכך אנו עוסקים בזיהוי מקדים, בתכנון וביצוע בתחום החינוך, ועובדים ופועלים בכדי שילדינו ילמדו בתנאים הטובים ביותר. בנית ביה"ס יסודי חדש במוקייבלה, הוא מהלך נדרש אשר מתיישב עם חזון המועצה לפיתוח הישובים. לצערי נושא הבניה התעכב בשל קשיים לא מתוכננים, ואני מודה למשרד החינוך, אשר מסייע לנו להעניק לילדנו תנאים לחינוך איכותי וטוב."

תחילת העבודות מסמלות אכן גם את שיאו של מאמץ מתמשך, שנמשך למעלה מחמש שנים, שכלל תכנון מפורט, אישור תוכניות, וגיוס כספים. מדובר על פרויקט בנייה גדול, שיכלול תוספת בניה של כ-1585 מ"ר, בהם יבנו כאמור 13 כיתות חדשות וחדרי ספח, המהווים מענה טוב בניסיון לשדרג ולרווח את ביה"ס, הנחשב היום לאחד מבתי הספר היסודיים הוותיקים בגלבוע. עלות בניית בית הספר נאמדת בכ-10 מיליון ש', ומרבית המימון מגיע ממשרד החינוך, באמצעות מפעל הפיס. הקבלן שנבחר לבצע את הפרויקט הוא חאלד אגברייה, והוא יהיה אמון גם על הריסת המבנים הישנים, ובנית הכיתות החדשות.

עובד נור, ראש המועצה: "המועצה בעיצומה של עשייה נמרצת, המתקיימת לצד המשך הצמיחה האינטנסיבית בכל התחומים. הידיעה כי כולנו – תושבי המועצה רתומים למשימה אחת: העצמת ופיתוח כל אחד מהישובים והגלבוע כולו היא הבסיס לפעילות שלנו".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.