המועדון ההנדסי הגלילי תופס תאוצה – עשרות משתתפים במפגש ה-9 שהתקיים במפעל "קליל תעשיות"

חברת "קליל תעשיות", הממוקמת באזור התעשייה בכרמיאל, אירחה השבוע את המועדון ההנדסי הגלילי של "אופק אשכולות", חברת היישום של המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. בין עשרות המשתתפים במפגש היו גם נשיא המכללה פרופ' אריה מהרשק והמנכ"ל אחיאב גולן. המועדון מחבר בין מפעלי התעשייה בגליל לאקדמיה ומקדם פרויקטים מחקריים ויישומיים משותפים למפעלים, חוקרים וסטודנטים במכללה. במפגש השתתפו עשרות אנשי תעשייה וחוקרים, שהאזינו להרצאות ודנו באתגרי התעשייה בגליל, שיתופי פעולה והזדמנויות.
כינוס המועדון ההנדסי הגלילי ה-9 במפעל קליל
הצילומים באדיבות המכללה האקדמית להנדסה בראודה.

הכינוס נפתח בהרצאותיהם של מנכ"ל "קליל", אריה (ריצ'י) ריכטמן ומנהלת מחלקת הפיתוח במפעל אלונה שלוזניקוב, שסיפרו על התפתחות "קליל תעשיות" והגשמת חזון עיצובי חדשני בתעשייה מסורתית על ידי חיבור של מהנדסים ומעצבים. עוד הציגו את האתגרים במתן מענה למגוון לקוחות רחב – מחלון "בנה ביתך" ועד לפיתוח מערכת "קיר מסך" ייעודית למגדלים יוקרה רבי קומות. בחלקו השני של הכינוס הרצה פרופ' יורם גוטפרוינד מהמחלקה לנוירוביולוגיה בטכניון, החוקר את הבסיס העצבי של התנהגות התנשמות. פרופ' גוטפרוינד סיפר על הבנה של תהליכי האינטראקציה בין החושים במח הציפור ויצירת תמונה מרחבית באמצעות שילוב סנסורי של חיישני שמע וראייה. הבנת התהליכים במוח התנשמת עשויה להיות בסיס לפיתוחים תעשייתיים. 

היום הסתיים בסיור מודרך במפעל "קליל". 

"שמחנו לארח את המהנדסים חברי המועדון", אמר מנכ"ל "קליל", אריה (ריצ'י) ריכטמן, שאירח את המפגש, וציין כי "רעיון שיתוף הפעולה בין המהנדסים והחברות מבורך. קליל תמיד שמחה לתמוך במיזמים הפועלים מכוח החדשנות והעשייה".

מר משה כהן, יועץ לפיתוח התעשייה לעיריית כרמיאל, ציין כי "תמיכה וקידום התעשייה המקומית הינם חלק חשוב מחזון העירייה".

עופר פרידמן, מנהל המועדון ההנדסי ואחראי קשרי תעשייה-אקדמיה במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, מציין כי המועדון ההנדסי הגלילי מתכנס ארבע פעמים בשנה, כאשר מעבר להרצאות המרתקות בכל מפגש, החשיבות העיקרית של הכינוסים הינה במפגשים הנוצרים במסגרת המועדון. "המועדון ההנדסי הינו חלק מהקהילה ההנדסית-יזמית שמכללת בראודה מקימה סביבה, בהיותה הלכה למעשה מכון המחקר היישומי של התעשייה הגלילית המסורתית ומובילה טכנולוגית של תעשייה זו. בכל מפגש המועדון מתרחב ואנו פוגשים אנשי תעשייה ומחקר המתמודדים עם אתגרים" אמר פרידמן.

המועדון ההנדסי הגלילי הינו שיתוף פעולה בין המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, מפעליי התעשייה באזור ועיריית כרמיאל. יושבי-ראש המועדון ההנדסי הגלילי – ד"ר אורי בן חנן,  ראש מרכז המו"פ לרובוטיקה ואיש סגל המחלקה להנדסת מכונות במכללה ויואב רודן מחברת רוגת, יחד עם מנהל המועדון עופר פרידמן, אחראי קשרי תעשייה – אקדמיה במכללה ומר משה כהן, יועץ תעשייה לעיריית כרמיאל.

חברת "אופק אשכולות", במסגרתה פועל המועדון ההנדסי, הוקמה על ידי המכללה האקדמית להנדסה בראודה במטרה לעודד את המחקר שמתבצע בתחומה ולהרחיב את קשריה עם התעשייה. החברה משמשת כזרוע עסקית למימוש נכסי הידע של המכללה וכמנוף לפיתוח תעשיה מתקדמת בגליל.  

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.