גבר בן 43 הפך לסיעודי עקב רשלנות רפואית חמורה

Doctors in protective suits and masks are examining the infected coronavirus young man patient in the hospital ward

פיצוי בסכום כולל של 4.5 מיליון ₪: דימום במוח אובחן כ"שפעת"

למרות הקאות וצעקות על כאב ראש חריג ועוצמתי, רופא משפחה לא הזמין אמבולנס בבית החולים עברו שעות קריטיות עד לבדיקת CT ∙  עוה"ד איאד מטאנס שהגיש את תביעת הנזיקין: "טיפול מוקדם היה מפחית באופן משמעותי את הנזק המוחי"

כאב ראש פתאומי וחזק עלול להיות אינדיקציה לאירוע מוחי חמור. במקרים כאלה, כל דקה היא קריטית. למרות זאת, כשא' – גבר בן 43 מירושלים, נשוי ואב לשניים – התלונן על כאב שכזה, הטיפול בו לא התאפיין בדחיפות המתבקשת.

מיד עם הופעת כאב הראש החריג, הגיע א' בלוויית אשתו למרפאה במקום מגוריהם. רופא המשפחה שנכח שם התעלם מהתלונות, שעם התגברות הכאבים הפכו לצעקות, וטען כי מדובר ב"שפעת". גם לאחר שא' הקיא, רופא המשפחה לא הזמין בדחיפות אמבולנס. חשוב להדגיש כי בדרך ממקום מגוריו של א' לבית החולים ישנם מחסומים, ולכן כלי רכב פרטיים מתעכבים במשך זמן רב, בעוד אמבולנסים פטורים מהמתנה בתור לבדיקה. כתוצאה מכך הגבר, שהתפתל מכאבים וכבר היה מבולבל, הגיע לבית החולים רק לאחר שעה וארבעים דקות.

גם בבית החולים חלף זמן יקר וקריטי, ככל הנראה מעל לשעתיים, עד לביצוע בדיקת CT. הבדיקה הדגימה דימום תוך מוחי נרחב, וא' הוכנס לניתוח דחוף.

מתקשה לתקשר עם הסביבה, סובל החולשה בארבעת הגפיים

לאחר הניתוח לניקוז הדימום במוח, הרופאים העריכו כי מצבו של א' משתפר, אולם הוא חווה אירועים שונים של אי שקט, כולל ניתוק של הנקז. לאחר אשפוז לצורך שיקום במשך 4 חודשים, הגבר חזר לביתו כשהוא סובל מפגיעה משמעותית.

כתב התביעה שערך עוה"ד איאד מטאנס, מומחה לרשלנות דיני נזיקין, פירט את הפגיעה: א' מתקשה לתקשר עם הסביבה, זקוק לכיסא גלגלים באופן קבוע, מזהה רק קרובי משפחה וגם זאת באופן חלקי, סובל מהפרעות בשינה ומעצבנות יתר, התפקוד הקוגניטיבי שלו ירוד, ולמעשה הוא הפך לשבר כלי ואף נקבע כי הוא אינו כשיר משפטית, כך שאשתו מונתה לאפוטרופסית שלו.

"איחור באבחון ובטיפול עלול לפגוע קשות בסיכויי ההחלמה"

כתב התביעה שערך עוה"ד מטאנס כלל גם חוות דעת של מומחה לנוירוכירורגיה, ד"ר חיים עזר. לדברי המומחה, "כאב ראש חמור, הקאות ובלבול הם תסמינים קליניים של דימום מוחי תת עכבישי. זהו סוג של שבץ, ומצב חירום רפואי אשר יש לאבחן ולטפל בו במהירות. איחור באבחון ובטיפול עלול לפגוע קשות בסיכויי ההחלמה".

ד"ר עזר אף הדגיש כי "פעולה מהירה יותר של רופא קופת החולים וצוות המיון הייתה עשויה להקטין את הזמן שבו מוחו של א' נתון ללחץ קשה. טיפול מוקדם, בסבירות גבוהה, היה מפחית באופן משמעותי את הנזק המוחי. ייתכן שהחולה היה נותר ללא נכות בכלל".

הסכם פשרה מיטיב עם המטופל

לאחר הגשת כתב התביעה, התנהל משא ומתן לגבי הסכם פשרה. בסופו גובש הסכם לפיו קופת החולים ובית החולים ישלמו לא' 1.25 מיליון ₪. חשוב לציין כי סכום זה מתווסף לקצבאות הביטוח הלאומי בגין נכות צמיתה של 100% בסך 3.3 מיליון ₪. הסכם הפשרה קיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שהשופטת קבעה כי "ההסדר הינו לטובת א'".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.