יוזמה מצילת חיים

יוזמה מצילת חיים
צליל, (20) שחייו של אביה ניצלו בזכות פעולות החייאה של חובש מד"א יזמה הדרכת החייאה ל 70 תושבי הישוב הקהילתי שכניה בו מתגוררת המשפחה.
ישראל, אביה של צליל השתתף בהדרכה שהועברה ע"י החובש של מד"א שהציל את חייו.
ב 5.11.18 ישראל דהן (56) מהישוב הקהילתי שכניה חג ברע כשנסע עם ילדיו ברכב המשפחתי, ישראל עצר בשולי הכביש והתמוטט. חובש רפואת חירום במד"א מוחמד זנגריה היה בדרכו הביתה לטובא זנגריה לאחר יום לימודים. סמוך לצומת עמיעד הבחין ברכב שעומד בשולי הכביש ובסמוך אליו צעירה מנופפת בידיה לעזרה.
מוחמד מיד עצר בשול הנתיב הנגדי, רץ לכיוון הצעירה וזיהה את ישראל שוכב מחוץ לרכב כשהוא מחוסר הכרה כשבנו בן ה- 14 מנסה לסייע לו. מוחמד הבין כי מדובר בדום לב והחל לבצע פעולות החייאה תוך שהוא מבקש מנהגת רכב נוספת שעצרה במקום להתקשר למד"א בקו החירום 101 ולדווח שהוא מבצע החייאה ולהזניק ניידת טיפול נמרץ למקום.
מוחמד ביצע יחד עם בנו בן ה- 14 של ישראל פעולות החייאה בסיסית וכעבור מספר רגעים כשהגיעו האמבולנס וניידת טיפול נמרץ מד"א הם המשיכו בטיפול רפואי מציל חיים מתקדם שכלל 3 מכות חשמל עד שחזר הדופק ולאחר מכן הרדמה והנשמה. בהמשך לאחר שייצבו את מצבו של ישראל שסבל מאירוע לבבי חריף הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח זיו בצפת שם הוכנס לצינתור. כעבור יומיים ישראל התעורר, בזכות שרשרת הטיפול שהוא קיבל מרגע שהתמוטט ועד הרגע שהתעורר הוא נותר ללא כל נזק מוחי.
במפגש מרגש בין ישראל ובני משפחתו לצוות מד"א שהצילו את חייו ביקשה ביתו צליל בת ה-20 לעשות מהמעט שהיא יכולה על מנת להציל חיים של אחרים ולקיים הדרכת החייאה לתושבי הישוב הקהילתי שכניה, בו מתגוררת המשפחה. ביוזמתה של צליל התקיימה הדרכת החייאה לכ- 70 מתושבי הישוב שלמדו כיצד לבצע פעולות החייאה ולהציל חיים במצבי חירום הדומים למה שחווה אביה. לא זו בלבד, את ההדרכה העבירו חובש רפואת חירום במד"א, מוחמד זנגריה שהיה הראשון להעניק לישראל טיפול רפואי, חובש מד"א עדן גיגי ופראמדיק מד"א אכרם גרייס שטיפלו ופינו את ישראל לבית החולים. הבולט בקהל היה ישראל שישב נרגש באולם, למד כיצד מצילים חיים ותרגל בעצמו את מה שיישמו עליו, והפעם עשה זאת הוא על בובה.
בתחילת ההדרכה עמדו נרגשים בפני הקהל 3 אנשי צוות מד"א, שיחזרו את האירוע ובסיכומו אמרו: "לעמוד כאן הערב ולהדריך עזרה ראשונה כשבקהל נמצא איתנו ישראל שרק לפני זמן קצר היה במצב קריטי והצלחנו להציל את חייו ללא כל נזק מוחי זה מרגש מאוד. זה עבד בזכות כל החוליות בשרשרת ההישרדות שפעלו וזה חשוב ביותר. לראות את ישראל כאן היום איתנו מחייך בחיק משפחתו זה מה שנותן לנו את הכוחות להמשיך ולצאת לשטח להציל חיים במשך 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה. חשוב שכל אחד ואחת במדינה ידעו לעשות את הפעולות הבסיסיות שמצילות חיים. אף פעם אנחנו לא יכולים לדעת מתי זה יתפוס אותנו ואנחנו קוראים לכולם לבוא ולעשות קורסים במד"א."
ישראל דהן, סיפר בהתרגשות לאחר ההדרכה:* "לפי הסטטיסטיקה, רק אחוז נמוך מהאנשים שחווים דום לב מחוץ לכותלי בית חולים שורדים ללא נזק מוחי. אם יודעים לתפקד בדקות הראשונות ולתת מענה נכון בזמן שכל שניה היא קריטית ניתן להעלות את הסטטיסטיקה ולהציל חיים. במקרה שלי, גם ילדי שהיו איתי באוטו וגם מוחמד שחלף במקום באותו הזמן והבחין במתרחש היו החוליות הראשונות בשרשרת ההישרדות שהובילו לכך שנותרתי ללא כל נזק מוחי. ביתי צליל שהייתה עדה לאירוע לא יכלה להישאר אדישה וחשבנו שהדבר הנכון הוא ליצור מצב שעוד ועוד אנשים יוכלו ללמוד את הפעולות הבסיסיות כדי להציל חיים וביוזמתה של צליל אורגן הערב החשוב הזה שבסופו 70 אנשים נוספים בארץ, במקרה הזה מהישוב שלנו, יודעים מה עליהם לעשות ברגע שמזהים מישהו עם דום לב בסביבתם. ריגש אותי במיוחד שמי שהעביר לנו את ההדרכה היו אלו שהצילו את חיי ובזכותם היום אני יוכל להציל אחרים. אני מודה למד"א בראש ובראשונה על שהצילו את חיי, ושנרתמו הפעם להציל חיים בדרך אחרת ע"י כך שהגיעו לכאן והדריכו את התושבים."
צילום דוברות מד״א

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.