אנחנו צעירים מאד ואשתי מסרבת לקיים איתי יחסי אישות

Image by Sasin Tipchai from Pixabay

האישה: "יחסי אישות הן לא עילה לגירושין ואם כן אני רוצה כתובה". הבעל מתעקש כי אין לו ענין עוד בקשר עם אשתו בעקבות סירובה ולכן הוא מבקש להתגרש

בני הזוג באמצע שנות השלושים לחייהם נישאו לפני עשור והביאו שני ילדים לעולם. לפני שנתיים החליטה האישה, ביום בהיר אחד, כי היא אינה אוהבת יחסי אישות ובעלה יצטרך להתמודד עם המצב. הבעל שאהב ועדיין אוהב את אשתו, חשב שמדובר במשבר ולחץ זמני והדבר יחלוף.

שני בני הזוג עוסקים בהוראה וכל הניסיונות של הבעל להבין את פשר ההחלטה נכשלו. מסתבר שמאז החליטה האישה להתנזר חלפו שנתיים, אבל מצד שני היא אינה מוכנה לוותר על בעלה בקלות. לעורכת הדין שרין סולן סיפר הבעל כי אחרי שחיכה בסבלנות והיה עם אשתו בטיפול זוגי, ואף ניסה לבקשתה להמתין חודשים ארוכים מעבר למה שגבר בגילו מוכן לעשות, הוא נחוש בדעתו להתגרש. האישה אמרה לבעלה כי היא עייפה ולכן היא הציעה לו לעשות את זה מוקדם בבקרים וגם אחת לשבועיים. "אני בבוקר לא בנוי לזה", הסביר לעו"ד סולן.

"אשתי הבינה כי היא אינה יכולה להחזיק אותי בבית במצב הזה, אני לא טיפוס של בגידות, אבל אני כן רוצה לחיות ואני מבקש להתגרש". במכתב שהוציא הבעל לאשתו הוא נדהם מתשובתה: "יחסי אישות הן לא עילה לגירושין ואם כן אני רוצה כתובה. אני מבינה אותך אבל לא אוותר על כתובה". הבעל טוען להגנתו כי לא נדרש על ידי אשתו לבצע פעולות כלשהן כתנאי לקיום יחסי אישות. "היא אוהבת את הריח שלי. היא כל הזמן נמרחת עלי. היא לא זזה מהבית בלעדי ולכן אני מבין שמדובר במשהו שהוא בלתי ניתן לפיתרון".

עו"ד סולן הבהירה לבעל כי סירוב לקיים יחסי אישות, זו אכן עילה לגירושין אבל לא בטוח שהדבר יפטור מכתובה. יחד עם זה אם האישה תצהיר כי היא מסרבת יתכן והדבר יקל על בית הדין לסלול פשרה בנוגע לכתובה.

הבעל מתעקש כי אין לו ענין עוד בקשר עם אשתו בעקבות סירובה ולכן הוא מבקש להתגרש. שני בני הזוג נשלחו כמקובל וכנדרש על פי החוק לישוב סיכסוך. אם ההליך לא יצליח הם יפגשו במסדרונות בית הדין הרבני.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.