נאום בני גנץ בחיפה-באנו לשרת. באנו להנהיג. באנו להחזיר את התקווה. באנו לספק ביטחון לְכֹל אזְרְחי ישראל – ביטחון אמיתי שמושג במעשים

פוזיציה!
פוזיציה!

נאום בני גנץ בחיפה- 17.3.19

תושבים יקרים, פעילים יקרים. אני שמח מאוד להיות כאן אתכם היום. לצערי, הבוקר הזה נפתח בפיגוע רצחני וקשה ליד אריאל. אני קודם-כול מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של סמל ראשון גל קיידאן ז"ל, ומבקש לחזק את הפצועים ואת משפחותיהם. אנחנו אתכם. אני משוכנע מניסיון רב שנים שכוחות הביטחון יעשו הכול ויתפסו את המחבל ואת שולחיו – חיים או מתים ולהביאם לצדק.


לצערי נרמס היום קוד של כבוד. גורמים פוליטיים החליטו לנצל את הפיגוע, אפילו עוד בטרם נערכה לוויה, למטרות תעמולה פוליטית.בחברה הישראלית תמיד הקפדנו להפריד בין השכול לבין הפוליטיקה.בצה״ל תמיד ידענו תמיד שעל הדם אסור לרקוד. אבל את הממשלה הנוכחית זה לא ממש מחייב. אין שום דבר קדוש בעיניהם. גם לא חללי פיגועים. אני אומר לכם- אצלי בממשלה – בעל תפקיד או שר. כל מי שיעשה שימוש בחללי צה"ל או במשפחות שכולות לצורך רווח פוליטי– יש לו 24 שעות לעזוב את התפקיד שלו. הוא לא יהיה בתפקידו.


עודכנתי שבג"ץ פסל את מיכאל בן ארי מלרוץ לכנסת, אני חושב שטוב שיש שופטים בירושלים שיודעים לשים גבולות ולהקפיד על חוק ואתיקה ונוהג נכון.

אבל לצערי, ההתפרקות בביטחון היא לא שם ולא רק באובדן ההרתעה הישראלית. היא גם בעובדה שראש ממשלה סוחר בקודשי הביטחון שלנו למען רווח אישי. מדווחים כי נתניהו הרוויח שישה עשר מיליון שקלים מעסקת הצוללות. אני חוזר שוב על דברי – 16 מיליון שקלים בעסקת הצוללות. אלו דברים שהם לא באמת נתפסים–אבל ראש הממשלה, שכבר יש כנגדו שלושה כתבי אישום, כולל כתב אישום עם הכותרת "שוחד" – נחשד כי סחר בביטחון ישראל והרוויח כסף בעסקה סיבובית על חשבון הביטחון שלנו. זה לא סביר ואני מקווה שזה לא נכון.


אני קורא מפה להקמת ועדת חקירה ממלכתית– לחקר השחיתות הביטחונית הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל. נתניהו דואג רק לנתניהו. לצערי הוא איבד את הדרך.

חברות וחברים, ישראל ניצבת בצומת דרכים על צביונה הערכי, הלאומי והאנושי של החברה במדינת ישראל. זו הסיבה שבגינה החלטתי לרוץ לראשות הממשלה. זו הסיבה שבגינה אני וחבריי הקמנו את "כחול-לבן" – מפלגה ממלכתית, מפלגה כלל-ישראלית, אחראית, חזקה וּבוֹטחת.

באנו לשרת. באנו להנהיג. באנו להחזיר את התקווה.

באנו לספק ביטחון לְכֹל אזְרְחי ישראל – ביטחון אמיתי שמושג במעשים, ולא ביטחון מדומה שנבנה על עיתונאים. בנימין נתניהו לא מפסיק להציג את עצמו כאיש ביטחון – כי הוא יודע שדווקא כזה אבל הוא חלש בביטחון. תשלום דמי חסות לחמאס זה לא להיות חזק בביטחון; הוא איננו מביא ביטחון; הוא מטפח את הטרור, את הרקטות וממריץ את הפיגועים.
ובשבוע האחרון חווינו טרור מכל הכיוונים – מלבד הפיגוע הקשה סמוך לאריאל, תושבי הדרום עברו שוב כמה ימים קשים של חרדות וריצות למקלטים. גם תל-אביב חוותה ערב לא פשוט.

אתם, כאן בחיפה, מכירים את המצב הזה. חוויתם אותו במלחמת לבנון השנייה ולא רק. אתם יודעים איך זה להיות נתונים למטחי טילים. אני מתחייב בפניכם – אצלנו זה לא יקרה. אנחנו ננהג בחמאס ביד חזקה – ביטחונית ומדינית. נשקם ונעצים את ההרתעה כלפי חמאס וכלפי כל גורם מאיים אחר במזרח התיכון.
לא נסבול טילים ורקטות שנורים אל שטחה. אין לזה מקום ולא יהיה לזה מקום.
כן חברים – וכשתשוב ההרתעה נשמח לקדם מאמצים מדיניים שיקדמו הסדרה ויחתרו לקיומו של שקט מתמשך ויציב. נכון לחדש תקווה לאלו הנאנקים תחת שלטון הטרור של החמאס ויש לעשות זאת בתנאים ביטחוניים נכונים ושנקבל את גופות חללינו ונעדרינו– לא נוותר על זה

חברים וחברות,
הצבעים שלנו הם כחול ולבן כי אנחנו באמת שמים את ישראל לפני הכול.

 

 

 

אנחנו ציונים פטריוטים שרואים את הישראלים ומרגישים אחריות לְבִיטחון המדינה הזו. אנחנו נעשה הכול כדי להעניק לישראלים חיים של תקווה, של הצלחה ושגשוג.

אבל לצערי, בעוד אנחנו עסוקים בלהתאמץ עבור מדינת ישראל, נתניהו מתאמץ, ממש מתעקש, להתעסק בעצמו.

לבנימין נתניהו אין שום תוכנית לחילוץ אנשים מן העוני. אין לו שום תוכנית להוזלת מחירי הדירות בישראל. אין לו שום תוכנית לתמרוץמערכת החינוך וּלְהענקת שוויון הזדמנויות לילדי ישראל. נתניהו מגייס את כל הכוח שבידיו, מדבר רע ומשתלח בזדון. אצל נתניהו כבר אין ישראל כחול ולבן. אצלו זה כבר אפילו לא שחור ולבן. לאן שלא מסתכלים רואים שחור בעיניים.

שחור בביטחון, כאשר הדרום בוער וצריך לחיות עם "טפטופים" של רקטות וּלְפחד מִבלונים.
שחור במשטרה וּבְמַערכת המשפט, שנאלצות להתגונן מפני ראש הממשלה שתוקף אותן.
שחור בדיור, שכן רכישת בית נעשתה בלתי אפשרית למיליוני ישראלים.
שחור בפרנסה עבור מיליוני ישראלים הסובלים שסובלים בגלל יוקר המחיה ונאבקים במינוס בבנק. שחור של פיח ועצבנות בפקקים כל יום. כל בוקר. כל ערב.

השחור של נתניהו הוא שחור של ליבוי חרדות. הוא צועק בכל הכוח "איראן" כדי להפחיד אותנו, ובאותה הזדמנות לכסות על מחדלים חמורים אחרים. הוא מכנה חצי מעם ישראל, העם שלו, "שמאל מסוכן". הוא גורם לנו לשנוא אחד את השני רק כדי לקושש עוד כמה קולות ולשרוד פוליטית.

הוא לא בוחל באמצעים ומנהל בחירות מכוערות, בלי מוסר, בלי ערכים. הוא מלכלך ומלכלך. כמובן שגם עליי.
והוא עושה את כל זה כדי להשכיח מאיתנו את השחור האמיתי, השחור של החשדות נגדו – שוחד; מרמה; הפרת אמונים.

השחור של נתניהו הוא בהשתלחות שלו בנו, אזרחי ישראל. בנו ועלינו הוא אומר "משעממים" או "חמוצים". אני רוצה לספר לכם שהיום כמו גם לאורך כל ימי הסיורים שלי בשבועות ובחודשים האחרונים – אני לא משתעמם ואף אחד לא מרגיז אותי וכל נושא שמציגים לי מלמד אותי ואני לומד מההסתובבות בשטח.

אני כל הזמן פוגש אנשים טובים , כאלו שתומכים בי וגם כאלו שלא, שמראים לי כמה נהדרת החברה שלנו וכמה היא ראויה למנהיגות אחרת. כשאני רואה אותם ומשוחח איתם בגובה העיניים אני יודע שאני צריך לעמוד בהשמצות ובהשחרות ופשוט להמשיך קדימה!

פגשתי היום את יעל, אישה הרה שגרה כאן, בחיפה. היא הביעה בפניי חשש אמתי לבריאותה ולבריאות ילדיה בגלל זיהום האוויר הגבוה.לצערי, היא כנראה צודקת. אנחנו חייבים לשמור על הסביבה שלנו ולמנוע נזקים בריאותיים. אנחנו חייבים לשקם את מערכת הבריאות.
אבל אי אפשר לעשות זאת כאשר כאן בצפון חסר לנו לא רק חדר מיון נוסף – חסר בית חולים שלם, חסרות מיטות בבתי החולים הקיימים,וחסרים רופאים ותומכי רפואה.

בתי החולים והמרכזים הרפואיים נתונים ללחץ עצום – והחולים סובלים, בני המשפחה שלהם סובלים, וגם הצוותים הרפואיים סובלים.

לא מתקבל על הדעת שההורים שלנו או הילדים שלנו ממתינים שעות על גבי שעות במיון ולאחר מכן מאושפזים על כיסא במסדרון כי בית החולים לא עומד בעומס.

 

 

 

 

 

לא מתקבל על הדעת שבפריפריה תוחלת החיים נמוכה יותר– רבאק, זו מדינת ישראל.
המצב הזה מקומם בִּמיוחד לאור העובדה שמערכת הבריאות שלנו היא מן המתקדמות בעולם.
מערכת הבריאות שלנו נמצאת על סף קריסה ולכן חייבים לעשות מעשה. אני לוקח על עצמי ביחד עם חבריי את הטיפול במערכת הבריאות. לא ניתן למצב הזה להימשך.

אנחנו נשקיע יותר בחקיקה למען הבריאות. נשקיע יותר כסף. נשקיע כְּכֹל שיידרש.
לא ניתן למערכת הבריאות ליפול שוב בין הכיסאות. ומה שאני מבטיח – אני גם אקיים.

בחמש השנים הקרובות נשקיע סכום של 12.5 מיליארד שקלים בתקציב הבריאות והרפואה הציבורית.

נפעיל תוכנית להפחתת העומס בְּבַתי החולים, תוכנית אשר בין השאר תגדיל את זמינות מרפאות החירום, תעודד רפואה בקהילה, תקדם רפואה מקוונת, רפואת משפחה ורפואה מונעת.

נגדיל את מספר הרופאים בישראל באמצעות הקמת בתי ספר חדשים לרפואה והכפלת מספר הסטודנטים לרפואה. נשפר ונרחיב את סל הבריאות.

נקים בית חולים נוסף בצפון ובית חולים נוסף בדרום ונרחיב בתי חולים קיימים.
נפעיל תוכניות לִרְפואה מונעת בכל הארץ – אפשר ללמוד את זה וללמד. נעשה את זה בְּבַתי ספר, בצה"ל וּבַאוניברסיטאות.

נפגשנו היום עם ראשי רשויות. והבטחנו שלא יהיו בישראל אזרחים סוג ב'. בניגוד לקודמיי אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כולם. של אלו שיבחרו בי ושל אלו שלא יבחרו בי. אני אתן את כל כולי למען מדינת ישראל. נפעל בממלכתיות ונחזיר את הגאווה האזרחית.
כפי שכבר הוכחנו – אנחנו ב"כחול לבן" לא רק מדברים על חיבורים– אנחנו באמת עושים אותם.
נשמור על המדינה שלנו מכל משמר ונעניק לישראלים יותר ביטחון, יותר בריאות, יותר רווחה, יותר הזדמנויות, יותר הצלחות, יותר גאווהלאומית ויותר שמחת חיים.

ולא פחות חשוב – אני רוצה לאמר לכם שצריך לנצח את הבחירות ולהביא שינוי למדינת ישראל ואפשר לנצח את הבחירות ולפעול לתיקון הבית כפי שממש חשוב לעשות. 

חייבים להביא שינוי. אפשר להביא שינוי. זה יקרה אם כחול לבן תהיה דבר ענק, גדול ומרכזי. כי אנחנו באים לעבוד בשבילכם. תודה רבה!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.