ארגוני הנשים במכתב דחוף לנשיא המדינה הערב:

"עצור את הדיונים. לא ניתן שבמדינת ישראל יתקיימו דיונים ללא נוכחות נשית. הכנס נשים לתהליך קבלת ההחלטות על המתווה המתגבש והגן על זכויותיהן הבסיסיות של הנשים בישראל שצפויות להיות הנפגעות הראשונות של הרפורמה המשפטית".

מצ"ב המכתב המלא

הערב (ב') בעקבות הידיעות על המתווה המתגבש בתהליך המש"א אצל נשיא המדינה ובו אפס דאגה לפגיעה האנושה של הרפורמה המשפטית בזכויות הנשים – שלחו ארגוני נשים מכתב בהול לנשיא המדינה המבקש ממנו לשלב נשים בתהליך ולדאוג לשקיפות בשיחות המתקיימות בבית הנשיא והשלכות הרפורמה על חייהן של נשים בישראל ופגיעה בהן.

"מזה שבוע שחדשות יוצאות מבית הנשיא, על מכוני מחקר ויועצים אסטרטגיים המעורבים בניסיון להגיע למתווה פשרה. נראה כי הייצוג של נשים בשיחות המתווה, מזערי ביחס לחלקנו באוכלסייה. הדבר אולי הגיוני אם מסתכלים על תת הייצוג המחפיר של נשים בממשלה הנוכחית אך הכיצד יעלה על הדעת שלא הסתייע בית הנשיא במשפטניות, מומחיות למו"מ, יועצות אסטרטגיות או מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה לפתרון המשבר", לשון המכתב.

"ייצוג הולם של נשים בתהליכי קבלת ההחלטות הוא חובה, לא בונוס", מוסיפים הארגונים בפנייתם לנשיא -" אדוני הנשיא, אנו מבקשות ממך לנהוג בשקיפות. אל תתן יד לפגיעה אנושה במחצית מהאוכלוסייה, תפרסם מיהם הגורמים אשר מנהלים את השיחות ותפעל בדחיפות ובבהילות בכדי לוודא כי נשים יהיו חלק מהתהליך. כבר למדנו, בישראל ובעולם, שכשנשים אינן חלק מהתהליך הוא צפוי לפגוע בהן".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.