לראשונה בישראל: מערך שימור פוריות לאלמנות צה"ל ונפגעי פעולות האיבה

מצ"ב תמונה, קרדיט צילום: מוטי לוריא.
מצ"ב תמונה, קרדיט צילום: מוטי לוריא.

לקראת כנס מכון פוע"ה ה-20 שיתקיים השבוע מקים מכון פוע"ה מערך סיוע מרגש וחשוב למען עתידן של אלמנות צה"ל ונפגעות פעולות האיבה – ייעוץ, ליווי והסברה למען שימור פוריותן | הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה: "יקיריהן של האלמנות מסרו את נפשם למען העתיד שלנו, ואנחנו במכון פוע"ה נדאג להן ונעשה את הכל למען פוריותן ועתידן האישי והמשפחתי."

לקראת הכנס השנתי ה-20 לנשים של מכון פוע"ה שיתקיים השבוע, ביום רביעי, 1.2, בבנייני האומה בירושלים, מקים מכון פוע"ה מערך סיוע מרגש וחשוב למען עתידן של אלמנות צה"ל, ואלמנות נפגעי פעולות האיבה – ייעוץ, ליווי והסברה למען שימור פוריותן.

הטרגדיה המשפחתית מרסקת חיים שלמים, שלא יחזרו, נשים רבות מתאלמנות בשלבים מוקדמים של חייהן, לעיתים לפני שהספיקו להרות, ללדת, לחוות אימהות, או לבנות את המשפחה שתמיד חלמו עליה. הטראומה והטלטלה הנפשית מהאסון הפרטי מביאה איתה תהליך שיקומי ארוך, כזה שלעיתים נמשך שנים, ולא בהכרח מתחשב בגיל האישה ובפוריותה.

בעקבות מצוקת האלמנות שצפה במסדרונות מכון פוע"ה לאורך השנים, החליטו במכון לצאת במהלך הייחודי למען האלמנות שיכלול ליווי, הסברה וסיוע למען שימור פוריותן. לשם כך נבנה במכון מערך מיוחד אותו תרכז ד"ר מוריאל ירחי שתייעץ לפנויות הרבות ותלווה את הנשים בכל התהליך. הליווי יכלול מתן מידע וייעוץ רפואי, הלכתי ורגשי, ואפשרות לליווי פיזי למרכז הרפואי ביום השאיבה, כל אלה ועוד יינתנו על ידי נשות מקצוע בעלות ידע נרחב בתחום שימור הפוריות שיסייעו לאלמנות, ללא עלות. מכון פוע"ה מסייע לכ-700 נשים רווקות, גרושות ואלמנות בשנה לשמר את פוריותן כדי שהן תוכלנה להשתמש בביציות בעתיד עם בן זוגן. במכון פוע"ה ניתנים גם שירותי ייעוץ רפואי הלכתי בתחומי פוריות, הריון, לידה, גנטיקה, אישות וקדושת החיים, מענה רגשי נשי לתחומי המכון, והשגחה הלכתית במעבדות במרכזים הרפואיים. לאחרונה כל נושא ההשגחות עלה לכותרות בעקבות פרשת החלפת העוברים.

בכנס מכון פוע"ה יהיו הרצאות עם מיטב המומחים שירחיבו על נושא שימור הפוריות. מכון פוע"ה עושה במהלך השנים האחרונות הסברה ענפה בקרב כל החוגים והמגזרים כדי שכל אלמנה, רווקה או גרושה תוכלל לממש את זכותה ללדת.

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה: "יקיריהן של האלמנות מסרו את נפשם למען העתיד שלנו, ואנחנו במכון פוע"ה נדאג להן ונעשה את הכל למען פוריותן ועתידן האישי. המיזם קשור לתפיסה של מכון פוע"ה שבו כל בעיה שעולה, משתדלים למצוא לה פתרון לכלל הציבור. הרעיון של המיזם נולד בעקבות מקרה של אישה שסיפרה לנו שביתה הצעירה הפכה להיות אלמנת צה"ל בגיל 36, עם שני ילדים, ומיד הצענו לה לשמר את פוריותה. האם כלל לא ידעה שיש הליך כזה והתרגשה מיד מהרעיון וביתה פנתה אלינו כשבוע לאחר מכן. כאן הבנו שהמקרה לצערנו אינו חד פעמי, וצריך להוציא לפועל את הפתרון המעשי."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.