לא כל מי שגזרו חוגר, השתחררו מצה"ל:

קרדיט בשביל המחר (1).jpg
קרדיט בשביל המחר (1).jpg

 אלפי חיילים וחיילות מחכים לחזור הביתה משדה הקרב

עמותת בשביל המחר המסייעת ללוחמים שהשתחררו מצה"ל להתמודד עם השפעות של אירועי לחימה, יוצאת למסע גיוס המונים מיוחד עבור 2500 משוחררים ומשוחררות שממתינים לצאת למסעות ולחזור למסלול חיים תקין. צחי הלוי, עוז זהבי, עופר שכטר ושורת משפיענים נרתמו לקמפיין כמו גם רמטכ"לים לשעבר, שיעלו לרשתות החברתיות פוסטים "לא כל מי שגזרו חוגר, השתחררו מצה"ל"

 גיא גרוסמן, פיקד על הצוות בתקרית הנגמ"ש בסג'יעה, בזמן צוק איתן: ״המלחמה שורטת את הנפש. החוזק שלנו כחברה הוא דווקא כאשר נותנים לשריטה את המקום ולא מכחישים. בשביל המחר עושה שינוי עמוק בכל צוות לוחמים ובכל משתתף שמגיע למסע עם שריטה שקופה בנפש, ועושה שינוי חשוב בשיח שיש לנו בחברה הישראלית כששמה על השולחן את החשיבות של – לדבר״

עמותת 'בשביל המחר' פתחה השבוע בקמפיין גיוס המונים, במטרה לגייס תקציב שיאפשר להם להגדיל את מספר המסעות שמוציאה העמותה מדי שנה. 

העמותה, שנוסדה בשנת 2009, מסייעת ללוחמים שהשתחררו מצה"ל ומתמודדים עם השפעות של אירועי לחימה ותסמיני פוסט טראומה לשוב למסלול חיים תקין. העמותה מוציאה מסעות קבוצתיים בטבע המתרחשים בארץ ובחו"ל המלווים ע"י אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה והנחיית קבוצות. עד היום יצאו כ-160 מסעות. מחקרים שמבצעת העמותה בקרב בוגרי המסעות, מעידים על שיפור משמעותי בניהול אורח חיים תקין.  למעלה מ90% ממשתתפי המסע הגדירו אותו כ"משנה חיים".

הצלחת המסעות והשפעתן החיובית על לוחמים משוחררים, ושיטת עיבוד חוויית לחימה המיושמת במסעות, הובילה לביקוש אדיר להצטרף לפעילויות: מעל 2500 משוחררים וגם משוחררות ברשימות ההמתנה, החל מצעירים בגילאי ה-20 ועד לבני 40 ו-50 ש'סוחבים מטען' ומחכים לצאת למסע ולהתמודד עם הקשיים שהחלו בשירות הצבאי הסדיר או במילואים. לכן, החליטו בעמותה לצאת למבצע מימון המונים נרחב במטרה לגייס תרומות עבור לוחמים שמבקשים לצאת למסעות. עלות השתתפות של לוחם במסע שנמשך 8 ימים היא כ-5,000 ₪. משרד הביטחון מכיר בחשיבות העמותה ותומך בה בהיקף של כ- 10% מתקציבה. שאר המימון מתבצע בעזרת תרומות של יחידים והסקטור הפילנתרופי והעסקי בישראל ודמי השתתפות.

ענת סמסון יופה, יו"ר עמותת בשביל המחר: "כל לוחם ראוי למסע שחרור. האחריות שלנו כחברה היא להיות שם עבור אלו שהיו שם למעננו. אם הייתה לנו את האפשרות לעשות מסע שחרור לכל חייל וחיילת קרביים, ולסגור את החוויה הרגשית שחוו בצבא, היינו מקבלים חברה הרבה יותר בריאה וחזקה".

תומר פרייבך, מנכ"ל עמותת בשביל המחר : "הביקוש לצאת למסעות הוא הוא אדיר. יש לנו כיום ברשימת ההמתנה יותר מ2,500 משוחררים ומשוחררות שרוצים להשתתף במסע. כמעט כל מי שחזר או חזרה, מעידים שהמסע הזה שינה את חייהם וחיזק מחדש את הקשר ביניהם. אנחנו רוצים לתת לכל אחד ואחת את ההזדמנות לצאת למסע שחרור". 

גיא גרוסמן, בוגר המסע של 'בשביל המחר', שפיקד על הצוות בתקרית הנגמ"ש בסג'יעה ולחם בצוק איתן: ״המלחמה שורטת את הנפש. החוזק שלנו כחברה הוא דווקא כאשר נותנים לשריטה את המקום ולא מכחישים. עמותת בשביל המחר עושה שינוי עמוק בכל צוות לוחמים ובכל משתתף שמגיע למסע עם שריטה שקופה בנפש, ועושה שינוי חשוב בשיח שיש לנו בחברה הישראלית כששמה על השולחן את החשיבות של – לדבר״

בקמפיין שנקרא "מתגייסים בשביל המחר" לוקחים חלק גם שורה של משפיענים שהנושא קרוב לליבם והתגייסו לקמפיין בינהם: עוז זהבי, קובי מחט, צחי הלוי, נועה אסטנצ'לוב (המפקדת), רוי מילר, עופר שכטר ועוד.

מצורף לינק לעמוד התרומות : קמפיין בשביל המחר  -כל לוחם ראוי למסע שחרור ניתן לתרום ב6361*

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.