הקמפיין הדיגיטלי הושק ביוזמת הקונגרס היהודי העולמי

קמפיין "אנחנו זוכרים" של מועדון הכדורגל "מכבי נווה שאנן אלדד".
צילום: דוברות "מכבי נווה שאנן אלדד" / אדיר יזירף

קמפיין דיגיטלי הושק ביוזמת הקונגרס היהודי העולמי, שינסה לגרום לשישה מיליון יהודים ברחבי העולם לצלם את עצמם מחזיקים שלט עם המילים "אנחנו זוכרים" (We Remember) ולפרסם את הצילום ברשתות החברתיות

לקראת יום השואה הבינלאומי שיחול ביום ראשון יזם הקונגרס היהודי העולמי קמפיין בינלאומי שמטרתו לתקף את זכר השואה וזאת בגלל שהאנטישמיות שוב גוברת, בגלל שהניצולים החיים אט אט נעלמים מקרבנו ובגלל שמכחישי השואה הם חסרי רחמים. ברחבי מדינות העולם יציינו את "יום השואה הבינלאומי" ביום ראשון 27.1.2019 בו יציינו 74 שנים לזכר שיחרור מחנה ההשמדה אושוויץ וגם בכדורגל הישראלי ידעו לכבד ולהנציח את אחד הימים החשובים בהיסטוריה היהודית. גם מועדון הכדורגל של "מכבי נווה שאנן אלדד" המאמץ בכל ימות השנה את ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה,

הקמפיין הדיגיטלי הושק ביוזמת הקונגרס היהודי העולמי, שינסה לגרום לשישה מיליון יהודים ברחבי העולם לצלם את עצמם מחזיקים שלט עם המילים "אנחנו זוכרים" (We Remember) ולפרסם את הצילום ברשתות החברתיות. בשנת 2019, אנחנו חייבים לזכור את השואה. בגלל שהאנטישמיות שוב גוברת, בגלל שהניצולים החיים בינינו אט אט נעלמים, בגלל שמכחישי השואה הינם חסרי רחמים, בגלל שרצח-עם עדיין מתרחש במקומות שונים בעולם ובגלל שזה חיוני עבורנו לחנך את הדורות הבאים. ביחד אנחנו רוצים להזכיר לעולם את השואה.

קמפיין זה שם לעצמו למטרה לרתום את ההשפעה של המדיה החברתית ולהעלות את המודעות לחשיבות והידע לנושא השואה – וכל צורות שנאת הזרים ורצח עם ברחבי העולם – ובמיוחד לפעול לחינוך הדור הצעיר במטרה לוודא שאכן לעולם לא עוד.

הקמפיין הפך לתנועה של ממש, ומנהיגים ואנשים בעלי השפעה רבה ברחבי העולם השתתפו גם כן – האפיפיור פרנסיס, מזכ"ל האו"ם אנטוניו מנואל גוטרש, גל גדות, מועדון הכדורגל צ'לסי, מכבי ת"א בכדורסל ורבים נוספים.

נשיא מועדון הכדורגל "מכבי נווה שאנן אלדד"  דוד רביבו, אמר: "האנטישמיות, הכחשת השואה ושנאת האחר, ממשיכים להרים את ראשם המכוער גם כיום וזו גם האחריות שלנו במועדון הכדורגל "מכבי נווה שאנן אלדד" להשמיע את קולנו כדי שהזוועות האלו לא יוכלו להתרחש שוב לעולם. בקרוב, הדור הצעיר יישא באחריות לספר את סיפור השואה לדורות הבאים בגלל שהניצולים החיים אט אט נעלמים, אנו חייבים לזכור ולהזכיר את השואה".

אלי פסו, מנהל המועדון, אמר: "עלינו גם לזכור את השואה מכיוון שמספר הניצולים החיים בינינו ובקירבנו הולך ופוחת ובתוך כמה שנים בלבד, ילכו כולם לעולמם. עלינו לזכור כי 'לעולם לא', קורה שוב ושוב. כעת, זוהי האחריות של הדור הצעיר ללמד את חבריהם על זוועות השינאה, ולהפיץ את המסר שלעולם לא עוד, פירושו לעולם לא עוד, מימדי האנטישמיות כיום הם הגדולים ביותר שראינו מאז מלחמת העולם השנייה וזה הזמן להצהיר גם במועדון הכדורגל שלנו וכולנו ביחד ש"אנחנו זוכרים".

בשנה שעברה זכה הקמפיין להצלחה חסרת תקדים, כאשר למעלה מ-700 מיליון אנשים בכל ברחבי העולם נחשפו לקמפיין שהגיע לשיא ומתקיים השנה ב-50 מדינות ברחבי העולם וב-24 שפות

ולמעשה, 1 מכל 11 אנשים ברחבי העולם נחשף לקמפיין #WeRemember.

כל התמונות אשר יאספו מרחבי העולם יוקרנו בתאריכים 23-27 בינואר במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, וישודרו בשידור חי בעמוד הפייסבוק של הקונגרס היהודי העולמי. בתוך כך, יש לציין כי מדינות רבות ברחבי העולם כולו נוטלות חלק בקמפיין בינלאומי זה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.