באישור היועץ המשפטי לממשלה הוגש כתב אישום נגד אזרח ישראלי באשמה של מגע עם סוכן זר

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי), הגישה הבוקר  לבית משפט המחוזי  בעיר כתב אישום נגד מחמוד ג'בארין בין 36 מאום אל פחם בגין  מספר עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מספר עבירות של מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, 6 עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור,  10 עבירות של תמיכה בארגון טרוריסטי ומספר עבירות של נהיגה ללא רישיון .   כתב האישום, הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, כפי שמתחייב על פי דין, נוכח אופי העבירות.




על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אילנה פיקוס-רויטבלט, עולה כי על רקע תמיכתו האידיאולוגית של הנאשם בחיזבאללה ולאהדתו-הערצתו לעומד בראש הארגון – חסן נסראללה, יצר  הנאשם קשר עם שני סוכני החוץ מטעם חיזבאללה – עלי שעיב הכתב צבאי של רשת הטלויזיה "אלמנאר" ותחנת הרדיו "אל נור" השייכת לחיזבאללה, ובלאל עבד אלסאטר המשמש כדובר התקשורתי של "הרשות לתמיכה בהתנגדות", גוף המזוהה עם חיזבאללה ועוסק באיסוף תרומות עבור האירגון. במטרה לבצע פעולות שיסייעו לאינטרסים ולמטרות של חיזבאללה בלוחמה הפסיכולוגית כנגד ישראל, זאת בדמות צילום תמונות/סרטונים ברחבי הארץ ושליחתם לשני הסוכנים  בכדי שיפרסמו את התמונות/סרטונים ויזרו פחד וחרדה בלב הציבור בישראל.

החל מקיץ שנת 2018, נהגו הנאשם ועלי -הכתב הצבאי של "אלמנאר"  להתכתב באופן אישי באמצעות הוואטסאפ, ובמסגרת התכתבות זו, סיפר עלי לנאשם כי מתקיימת מלחמת תודעה בינו לבין אביחי אדרעי, רת"ח תקשורת ערבית, בדובר צה"ל, המפרסם תכנים כנגד חיזבאללה, ולדבריו, צוחק עליהם.

עלי ביקש מהנאשם כי יסייע לחיזבאללה בכך שישלח לו באמצעות הווטסאפ תמונות וסרטוני וידאו של מקומות שונים בישראל, וזאת על מנת שהוא  יוכל לפרסם אותם בחשבון הטוויטר שלו, כנגד הפרסומים של אדרעי וכנגד מדינת ישראל. עלי הסביר לנאשם כי חיזבאללה מעוניינים לפרסם תמונות וסרטוני וידאו של מקומות שונים בישראל, וזאת במסגרת רצון להשפיע על התודעה של אזרחי ישראל, לייצר פחד ובהלה בקרבם, ולהעביר מסר לפיו לחיזבאללה יש אפשרות להגיע לכל מקום בישראל. 

עוד עולה כי במספר הזדמנויות, מסר הנאשם  ידיעה לאויבו, בכך ששלח לעלי ולבלאל,  תמונות וסרטוני וידאו מתוך ישראל, שאת חלקם צילם בעצמו, כדי שישמשו אותם בלוחמה הפסיכולוגית כנגד ישראל, וזאת בכוונה לפגוע בביטחון המדינה. בנוסף פרסום  הנאשם דברי שבח, תמיכה ואהדה ברשתות חברתיות, במטרה להזדהות עם הארגון

 

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההלכים המשפטים נגדו

 

התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי בשיתוף ימ"ר חוף – משטרת ישראל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.