גלריית אלקרא: שם דבר בעולם האומנות בארץ – ואחת הייחודיות שיש בכל איזור הצפון

"כשאני פותח את הגלריה בבוקר אני פותח לעצמי אוויר לנשמה", אמר הבעלים של גלריית אלקרא ,שנוסדה לפני כמעט 50 שנה

שוק דלית אל כרמל מאופיין בעיקר במרכולתו המיוחדת, שטיחים, מסגרות רהיטי קש, רהיטים אחרים, מסעדות מכל הסוגים, אוכל נפלא והכל מאופיין בצביון דרוזי יוצא דופן, אבל מיד כשמגיעים לשוק מכיוון חיפה, בולטת הגלריה, גלריית אלקרא: שם דבר בעולם האומנות בארץ ואחת הייחודיות שיש בכל איזור הצפון.

בדלית אל כרמל  כאמור לא מעט חנויות המוכרת תמונות ומסגרות, אבל בגלריה אלקרא שנחשבת מובילה בתחומה באיכות ובתצוגה של מיטב האומנים הישראלים מעולם לא הלך על הכמות אלא רק על איכות, זו הסיבה שמכל מקום בארץ מגיעים אליה אספני אומנות מסוגים שונים כלה באומנים עצמם, רופאים עורכי דין, אדריכלים, סתם עשירים מרחבי הארץ ואפילו אספני עמך שהם לא מעטים.

"כשאני פותח את הגלריה בבוקר אני פותח לעצמי אוויר לנשמה. כל אחד שנכנס לגלריה, כמעט ללא יוצא מן הכלל ואפילו לשאלה 'מותקף' באירוח ידידותי מלווה בשיחה קצרה" אומר הבעלים. "אני זוכר את כולם, אני מתייחס לכולם בצורה שווה. גם אלה שנחשבים לאספני יצירות אומנות וגם לאנשים הפשוטים שבא להם פעם בכמה שנים רק לשאול ולהתעניין, כל אחד יקבל אותו יחס".

גלריה אלקרא נוסדה בשנות השבעים. הגלריה מציגה ומייצגת אמנים חשובים מתחילת דרכם עד ימנו. אמנים שהגלריה עבדה ועובדת איתם במשך שנים רבות. כמו מרסל ינקו, יוסל ברגנר , לאה ניקל , מאירוביץ , תומרקין ועוד רבים אחרים. אוסף הגלריה מכיל אמנות ישראלית ובינלאומית חשובה.

במהלך שנותיה לוותה הגלריה אמנים צעירים שבמהלך הזמן הפכו למובילים באמנות הישראלית. הגלריה נותנת ייעוץ לאספנים ומתמחה בהערכת שווי ציורים ואיתור עבודות על פי בקשת אספנים. באוסף גלריה אלקרא מצויים  מיטב האומנים הישראלים החל ממנשה קדישמן, יוסל ברגנר מאיר פיצ"חדזה, מרסל ינקו, לאה ניקל לאו ריי, משה קסטל ועוד הרבה מאוד אחרים.

יונס אלקרא  מהבעלים חיבר וערך עבור אומנים לא מעט ספרי אומנות והגלריה נחשבת לאחת המובילות בצפון ובין המובילות בארץ. אחד מאספני האומנות בו פגשנו סיפר: "אם אני מגיע לגלריה ומתעניין ביצרה של אומן כזה או אחר  סביר להניח שאמצא יצירה שלו ואם לא אלקרא ישיג ואז גם ינהג בהגינות במכירתה וזה משהו שצריך להעריך". מבקר אחר בגלריה הוסיף: כל היופי שבעניין זה לבקר בכפר ולהיות מופתע מגלריה איכותית ברמה בינלאומית עם ידע עצום על כל מה שקורה בתחום האומנות בארץ ובעולם".

להמחשה ניתן לצפות באתר הגלריה המרשים  www.alkaragallery .co.il

<<…>>

בלי וירוסים. www.avast.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.