הקשר בין ספורט ואנטישמיות- עומרי כספי וספורטאים מהשורה הראשונה משתפים לקראת יום השואה הבינלאומי

עומרי כספי

"כחבר היכל התהילה של הNBA אני קורא לכם להצטרף אלי, יחד נפעל בכדי שההיסטוריה לא תחזור על עצמה. אנחנו נוודא שילדינו ידעו יותר על השואה, שידעו על מה שקרה, כך שזה לא יקרה שוב."

כך אמר דיקמבה מוטומבו, חבר היכל התהילה של הNBA במסגרת קמפיין של "המרכז לאימפקט יהודי" לקראת יום השואה הבין לאומי שיחול מחר,27.1. דיקמבה מוטומבו, יחד עם עומרי כספי ומיטב הספורטאים, חשפו כיצד גזענות ואנטישמיות ליוו אותם בחייהם, וכיצד באמצעות הספורט ניתן להלחם בתופעה ולוודא שההיסטוריה לא תחזור על עצמה.

לקראת יום השואה הבין לאומי שיחול מחר, 27.1, המרכז לאימפקט יהודי יזם קמפיין במסגרתו צולמו מיטב הספורטאים ודמויות מובילות מעולם הספורט בישראל ובעולם, שסיפרו מנקודת מבט אישית על גזענות ואנטישמיות, וכיצד לספורט יש כח אדיר להלחם בתופעה. בסרטון לוקחים חלק דיקמבה מוטומבו, חבר היכל התהילה של הNBA, עומרי כספי, כוכב הכדורסל של מכבי תל אביב ששיחק 10 שנים בNBA, אנדי רם, שחקן הטניס לשעבר ואלוף וימבלדון ואליפות אוסטרליה, ורוי ניסני, נהג המרוצים בפורמולה 1.

דיקמבה מוטומבו, חבר היכל התהילה של הNBA: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות, ולדבר על יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שעד היום נחשב לאחד הימים הקשים ביותר בחיינו. כאשר אנו מביטים אחורה להיסטוריה, שהתרחשה בין השנים 1940-1945, באירופה, כאשר הנאצים רצחו את היהודים או כל מקורב אליהם, היה זה דבר נורא. ההיסטוריה מלמדת אותנו שעלינו לעשות כל שביכולותינו, בכדי לוודא שהזוועה הזו לא תחזור על עצמה. אני קורא לכם להצטרף אלי, אנחנו נוודא שילדינו ידעו יותר על השואה, שידעו על מה שקרה, כך שזה לא יקרה שוב."

עומרי כספי, כוכב הכדורסל של מכבי תל אביב ששיחק 10 שנים בNBA, שיתף בחוויה אישית: "אני אישית חוויתי מספר אירועים אנטישמיים לצערי הרב, הזכרון הכי חזק הוא מהתקופה שהייתי בסקרמנטו, בערב ראש השנה היהודי בשנת 2010, הפרצוף שלי רוסס בצלב קרס בפרסומים שונים ברחבי העיר, זה קרה מספר פעמים ואני והמשפחה חששנו לבטחונינו. המקום שלנו כספורטאים הוא בעיקר לייצר את המודעות ולהעלות את הנושא כדי להלחם בתופעה."

רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי: "גם בשנת 2021 אנו עדים לגל אנטישמיות והכחשת השואה חזק שמכה בכל העולם, עלינו לפעול על מנת למגר את התופעה הזו. המרכז לאימפקט יהודי הוקם בשנה האחרונה על מנת להוות מוקד מרכזי שיעסוק בין היתר בחינוך הדור הבא, זכרון השואה והחיבור בין ספורט לאנטישמיות, היות וספורט הינו כלי מרכזי להעברת מסרים לקבלת השונה, ונגד גזענות. הצטרפו אלינו לקמפיין ולמאבק החשוב."

אנדי רם, שחקן הטניס לשעבר ואלוף וימבלדון ואליפות אוסטרליה: "כשאני רואה ספורט, זה מקום שבו כולם שווים, אני הייתי בשלוש אולימפיאדות ושם ראיתי אנשים מכל הרקעים- עניים, עשירים, שחורים ולבנים, מוסלמים נוצרים ויהודים, וכולם שווים- כי הספורט מאחד. בספורט רואים את כל הצבעים, כל הדתות וכל העמים, זה כמו קיבוץ גלויות של כל העולם וכולם רק רוצים להוכיח את עצמם במגרש הספורטיבי, בלי שום מחשבה של רוע ושנאה, פשוט כדי לנצח. אחרי הניצחון או ההפסד תמיד תהיה לחיצת יד, וזה בדיוק המקום של הספורט, כמאחד."

רוי ניסני, נהג המרוצים בפורמולה 1: "אני זוכר ערב יום השואה שהייתי בגרמניה, היה זה אחד הנצחונות הראשונים שלי, הדגל מעלי והתקווה מתנגנת, ואני מבין פתאום שכל זה קורה בערב יום השואה ואני בגרמניה, זה היה מאוד עוצמתי, חווייה מאוד חזקה והייתי מאוד גאה. זה זכרון שאנחנו לעולם לא נשכח, אך אנחנו עם הראש למעלה וגאים."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.