אסור להגביל את זכות השחקנים להגיש תביעות לבתי הדין לעבודה

ארגון שחקני הכדורגל הגיש היום לבית הדין הארצי לעבודה, באמצעות עורכות הדין מאיה צחור אבירם ומאיה פרנקו מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, נייר עמדה ובה פרש את עמדתו המתנגדת לעמדת ההתאחדות לכדורגל, המבקשת להגביל את זכותם של שחקני הכדורגל בליגות המקצועניות להגיש תביעות בענייני עבודה לבתי הדין לעבודה. 

 

ההתאחדות, מבקשת לצמצם ולהגביל זכות זו וחלף כך לכפות על השחקנים להגיש תביעותיהם בענייני עבודה למוסד לבוררות של ההתאחדות. כמו כן, ההתאחדות עומדת על המשך הפרקטיקה הפסולה והאסורה, של הכללת פיצויי פיטורים בשכר השחקנים. לשתי עמדות שערורייתיות אלה מתנגד ארגון השחקנים. 



 

במסגרת עמדתו, הבהיר ארגון השחקנים כי מדובר במהלך שיש לו פוטנציאל פגיעה אדיר ממדים בשחקני הכדורגל, ככל שבית הדין הארצי יקבל את עמדת ההתאחדות וירחיב את סמכות המוסד לבוררות. עוד הבהיר ארגון השחקנים, כי ההתאחדות אינה " רגולטורנייטרלי" אלא גוף המורכב מבעלי עניין שמשמשים בתפקידים שונים (בהתאחדות, במנהלת הליגות ובקבוצות) בכפל כובעים, כאשר  80% מחברי הנהלת ההתאחדות הם גם חברי הנהלה ו/או בעלי זכות חתימה בקבוצות המעסיקות את השחקנים.

עוד הבהיר ארגון השחקנים בעמדתו, ששיא האבסורד הוא בכך, שאותה התאחדות שמבקשת לצמצם לעובדים את זכותם לפנות לבית הדין לעבודה, היא שאחראית בעצמה לנוסח החוזה האחיד של השחקנים שכולל הוראות בלתי חוקיות בעליל וכי התנהלות חמורה זו של ההתאחדות, נמשכת חרף קביעות קודמות של בתי הדין לעבודה, שפסלו מפורשות את חוקיות הסעיפים עליהם עדיין מחתימה ההתאחדות את השחקנים – תוך שהיא מתעלמת מקביעות אלה לחלוטין. 

 

ארגון השחקנים צרף לעמדתו לבית הדין הארצי מכתב ממזכ"ל החטיבה האירופית של ארגון השחקנים העולמי FIFProיונאסהופמן, המגנה את התנהלות ההתאחדות בעניין. במכתבו ציין המזכ"ל, כי מדובר בהתנהלות בלתי מקובלת ובלתי לגיטימית של ההתאחדות. המזכ"ל המשיך וציין כי לשחקן, כעובד, צריכה תמיד להיות הזכות לפנות לבית הדין לעבודה כשמדובר באכיפת זכויות עבודה.

 

במצב דברים זה, כך לעמדת ארגון השחקנים, בוודאי שאסור, בשום אופן להגביל או לצמצם את זכות השחקנים להגיש תביעות לבתי הדין לעבודה ולכפות עליהם להגישם למוסד לבוררות של ההתאחדות. זהו עוד נדבך במהלכים שנוקטת ההנהלה החדשה של ארגון השחקנים להגנה על זכויותיהם!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.