ראש עיריית חיפה לראשי חברת תש"ן: "נשקול ביטול רישיון העסק לחוות המכלים ומתן היתר זמני לתקופה בת 6 חודשים בלבד"

ראש עיריית חיפה לראשי חברת תש"ן: "נשקול ביטול רישיון העסק לחוות המכלים ומתן היתר זמני לתקופה בת 6 חודשים בלבד"

דברים אלה אמרה היום (ה') ראש העיר, עינת קליש רותם, לראשי חברת תש"ן במהלך שימוע שערכה העירייה להנהלת החברה

החלטה על צמצום רישיון העסק של החברה נועדה לצורך השלמת עריכת הבדיקות, שדרשה עיריית חיפה מהנהלת החברה לבצע ולשם הכנסת מומחה מטעם העירייה, לבדיקת כל המיכלים והצינורות הקיימים בחווה ולעריכת בדיקות וניטורים. כמו כן הודיעה ראש העיר כי תישקל האפשרות לצמצום רישיון העסק של החברה באופן כזה שהוא יינתן עבור המיכלים הפעילים בלבד.

כזכור, לפני כשלושה חודשים זימנה ראש העיר את ראשי חברת תש"ן לישיבת בירור, בה הבהירה להם, כי השימוע עלול להוביל לצמצום רישיון העסק אותו, אמורה הייתה רשות הרישוי להנפיק לחוות המכלים.

הזימון לבירור ניתן אז לחברה בעקבות ממצאי שימוע, שערך לחברה המשרד להגנת הסביבה, בעקבות תלונות של תושבים על מפגעי ריח חמורים ובלתי סבירים שמקורם לכאורה מחוות המכלים. בשימוע זה עלה, כי החברה הפרה את תנאי היתר הרעלים, רישיון העסק והוראות החוק, תוך גרימת מפגעים סביבתיים.

על אף זאת, בחרה החברה שלא לשתף פעולה עם דרישות העירייה ואף התעלמה לחלוטין מכלל הפניות שהועברו אליה מצד העירייה בנושא. משכך, החליטה ראש העיר לזמן היום ראשי החברה לשימוע בפניה, בה הביעה בפניהם את עמדת העירייה והוסיפה, כי בכוונתה אף לפנות למשרד להגנת הסביבה לצורך קבלת התייחסותם.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "לא אוכל לישון בשקט בלילה אם אנפיק לכם עכשיו רישיון עסק אוטומטית לתקופה בת 10 שנים. גם לא אוכל לישון בשקט בלילה כשאני יודעת שילדים קטנים בבי"ס דגניה ובכל הסביבה נושמים חומרים מסרטנים, כאשר המשמעות של כל העובדות שנסקרו בפניכם כאן היום היא שהדברים לא מטופלים היטב ושאתם בבחינת "שור מועד".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.