צוות חילוץ והצלה שני מוקם על ידי העירייה למתן סיוע ראשוני לאחר אירועי הרס מבנים

אגף הביטחון בעיריית חיפה מוסיף להיערך לשיפור מוכנות העיר ותושביה לחירום, ופועל להקמת צוות מתנדבים שני, שיפעל במסגרת יחידת החילוץ וההצלה העירונית. הקמת צוותי החילוץ וההצלה מתבצעת על בסיס הניסיון שנצבר ברחבי העולם, המלמד, כי במרבית המקרים, בהם נדרש חילוץ, הראשונים הנמצאים בזירה הם אלו המתגוררים בסמוך למקום האירוע, בעוד הכוחות "המקצועיים" מגיעים בשלבים מאוחרים יותר.
צוות חילוץ והצלה שני מוקם על ידי העירייה למתן סיוע ראשוני לאחר אירועי הרס מבנים
צוות חילוץ והצלה שני מוקם על ידי העירייה למתן סיוע ראשוני לאחר אירועי הרס מבנים

הקמת הצוות השני מתבצעת לאחר שלפני כשלושה חודשיים סיימו 32 מתנדבים את הקורס בהצלחה והוכשרו לשמש כיחידת החילוץ וההצלה העירונית הראשונה של חיפה.

חברי הצוות, בהם נשים וגברים ממגזרים ושכונות שונות של העיר, הוכשרו ע"י פיקוד העורף, למתן סיוע ראשוני לאחר אירועי הרס, בין אם בשגרה כתוצאה מהתמוטטות מבנים ובין אם כתוצאה מאירועי מלחמה או אסונות טבע. הכשרת הצוות נמשכה 3 ימים, כאשר היום הראשון הוקדש למידע עיוני, בו קיבלו חברי הצוות רקע כללי על מצבי חירום, תרחישי איום, כללי התנהגות בחירום, הרס מבנים, היכרות עם גורמי הצלה וחירום ופעולות חילוץ בסיסיות.

ביומיים הנותרים עברו המתנדבים אימון מעשי בבסיס ההדרכה של פיקוד העורף. במסגרת זו למדו לתפעל ציוד חילוץ מקצועי והשתתפו בין היתר בתרגיל מסכם, במסגרתו דימו חילוץ מספר רב של נפגעים מתחת להריסות. בתום הקורס נמסר לכל אחד מהמתנדים ציוד אישי שישמש את חברי הצוות בעת הצורך, בנוסף לציוד חילוץ מקצועי שיישמר במחסני החירום של העירייה ויועמד לרשות הצוות בהתאם לצורך.

חברי היחידה עברו לפני כחודש אימון ראשון עם גדוד החילוץ של פיקוד העורף שאמור לפעול בעיר בשעת חירום. הצוות יעבור אימון נוסף במהלך החודש הקרוב להעלאת הכושר המבצעי של חבריו.

בימים אלה פועלת העירייה לגיוס מתנדבים שיהוו את צוות החילוץ השני של העירייה. המתנדבים יוכשרו לתפקידם בקורס הקרוב שייערך ע"י פיקוד העורף במהלך חודש מאי. כמו חבריהם בצוות הראשון יעברו המתנדבים אימונים ותרגולות של טכניקות איתור וחילוץ לכודים מאתרי הרס וידרשו לאימונים והכשרות ריענון תקופתיות במטרה לשמור על כשירותם המבצעית.                                

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.