מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ערך ביקור עבודה בנוף הגליל

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ערך ביקור עבודה בנוף הגליל

ראש העיר, רונן פלוט, הציג בפני האלוף וסגל הפיקוד הבכיר שנלווה לביקורו, את האתגרים, הצרכים ומערך מוכנותה של  העיר לחירום

מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין, הגיע ביום ראשון השבוע לביקור עבודה בעיריית נוף הגליל, כשהוא מלווה במפקד מחוז חיפה, אל"מ אלעד אדרי, מפקד אזור הצפון אל"מ במיל' ניסים תורג'מן, מפקד יחידת הקישור של העיר רס"ן צחי וייס וקצינים נוספים. בישיבת העבודה השתתפו: ראש העיר רונן פלוט, מ"מ אלכס גדלקין, סגנו סמיון ברון, מנכ"ל העירייה הנכנס עדי מלכה, קב"ט העירייה ארז אטיאס וצוות הנהלת העיר.

ראש העיר הציג סקירה קצרה על העיר ואת פעילות העירייה בשגרה לטובת מוכנות בחירום. הוא ציין את מבצע פינוי המקלטים הפרטיים שהעירייה יזמה ומבצעת מזה חודשיים, במסגרתו נוקו 270 מקלטים בבתים פרטיים ברחבי העיר (מתוך 370 מקלטים). אל"מ אלעד אדרי, מפקד מחוז חיפה, שיבח את העירייה והעומד בראשה. "אתם לא מדברים, אתם עושים ואנחנו סומכים עליכם ויודעים שיש על מי לסמוך", אמר. אל"מ ניסים תורג'מן ציין את פועלה המיוחד של העירייה גם בשעת חירום אזרחי באירוע השריפה ובתקופת הקורונה. "יש כאן הנהגה מקומית למופת ולדוגמה", שיבח.

 קב"ט העירייה ארז אטיאס הציג במהלך הישיבה את המבנה הארגוני של העירייה בחירום, שעובד במרכז הפעלה ממוגן וייעודי למקרי חירום. המכלולים במרכז ההפעלה, אשר מנוהלים על ידי מנהלי האגפים, מורכבים מעובדי העירייה בהם לכל עובד יש תפקיד נוסף בחירום, אותו הוא מתרגל במהלך השנה. במבנה החירום ניתן למצוא מכלולים ייעודיים כמו מכלול אוכלוסייה, חינוך, מבצעים תגובה ועוד. 

מפקד פקע"ר, האלוף אורי גורדין, דיבר על הצורך המתמיד להגביר מוכנות לנוכח היכולות המתחזקות לאורך השנים של הארגונים העוינים את ישראל. "ב'שומר חומות' נורו 4000 רקטות ב-11 ימים, כולל לעבר ערים במרכז כת"א וראשל"צ. גם פה תרחיש החירום יהיה חמור ועלינו להיות מוכנים וערוכים מבעוד מועד", אמר האלוף גורדין.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.