הפח הכתום הגיע לעכו

עכו מצטרפת למהפכת המחזור ומגדילה את פוטנציאל המחזור בעיר באמצעות הצבת פחים כתומים ברחבי העיר. עיריית עכו השלימה בימים אלה הצבה של כ-200 פחי מחזור כתומים ברחבי העיר המיועדים לפסולת אריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה. פחים אלו מצטרפים לפחי המחזור נוספים הקיימים בעיר: פח סגול לאריזות זכוכית, מחזורית לבקבוקים וקרטוניה לאריזות קרטון עבה.
הפח הכתום הגיע לעכו
צילום: עיריית עכו

במסגרת פעילות הסברתית בנושא, יחולקו לבתי התושבים תיקים רב פעמיים שיסייעו לתושבים לרכז את פסולת האריזות בבית טרם השלכתם לפח הכתום. בנוסף יחולקו עלוני הסברה בהם יפורט מה יש להשליך לכל פח מחזור הקיים בעכו.

חלקנו רואים בשנים האחרונות את דמותו של דדי החתול בפרסומת של תאגיד תמיר, המנסה לגייס את כולנו להפרדת אריזות כבר בבית. על מנת לגייס כמה שיותר תושבים בעכו למשימה, תורחב במהלך השנה הקרובה פעילות ההסברה ברשות במסגרתה יתקיימו – הצגות בבתי הספר ובגנים, ימי שיא וסדנאות יצירה אשר יעלו את המודעות וינסו לגייס את התושבים למשימה דרך חוויה בלתי אמצעית עם המסרים ועם המשימה הנדרשת מהם. את הפעילות תוביל העירייה בשיתוף תאגיד תמיר. 

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי אמר: ״הצטרפות העיר למהפכת המיחזור באמצעות הפחים הכתומים היא חלק מתהליך מתמשך שעושה העירייה בשנים האחרונות על מנת לשפר ולקדם את נושא איכות הסביבה בעיר״. לנקרי הוסיף, כי העירייה משקיעה משאבים ומאמצים רבים כדי שעכו תהיה עיר ״ירוקה״. 

ממנכ"ל תאגיד תמיר רני איידלר נמסר: "אני מברך את תושבי עכו על הצטרפותם למהפכת מחזור האריזות לפח הכתום. כולי תקווה כי עם הזמן יצטרפו תושבים רבים בעכו למאמץ

מתוך הבנת חשיבות נושא מחזור הפסולת ומתוך הרצון לקחת אחריות ולשמור יחד על הכדור שלנו".

הפרדה במקור למה זה חשוב?

ההפרדה במקור, משמעותה הפרדת פסולת בבית לזרמים שונים והשלכתה לפחים מותאמים. פעילות של מיון זו שנעשית עוד בבית התושב מהווה נדבך משמעותי בתהליך מיון הפסולת והגדלת הסיכוי להעברתו למפעלי מחזור ולהפיכתו למוצר חדש. אריזות המופרדות לפח הכתום הן נקיות יותר (הפסולת האורגנית המזוהמת נמצאת בפח הירוק) ולכן, ניתן להעביר את הפסולת הזו עיבוד, שטיפה, גריסה ולהפכה לחומר גלם חדש. ככל שיגבר שיתוף הפעולה עם התושבים תפחת ההטמנה של הפסולת וזיהום הקרקע. בנוסף, החזרת הפסולת כחומר חדש לתעשייה מונעת כרייה של חומרים חדשים מהטבע (פלסטיק, נייר, מתכת) ובכך שומרת על נכסי הטבע. 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.