היסטוריה בקריית ים

העיר הראשונה בקריות שהשלימה תוכנית מתאר עירונית.
באירוע היסטורי שהתקיים הבוקר בעיריית קריית ים נמסרה לידי ראש העיר, דוד אבן צור, תוכנית המתאר העירונית הכוללנית, המאושרת והחתומה. את התוכנית מסרה לידי ראש העיר ליאת פלד המתכננת של המחוז. קריית ים היא העיר הראשונה בקריות שהשלימה תוכנית מתאר ולדברי ראש העיר, זהו יום היסטוריה בתולדותיה של העיר.
" זהו צעד נוסף ומהפכני במהפכת ההתחדשות העירונית של קריית ים בדרך לביסוס מעמדה של העיר כבירת החוף של הקריות. החלטה זו תביא לעיר עוד ועוד משקיעים ויזמים אשר יבנו בה מיזמים של מסחר תיירות ותעשייה אשר ישנו את העיר לבלי היכר. ההחלטה היום היא הוכחה נוספת לכך שהכל מתחיל ונגמר בשלוש מילים – תיכנון, תיכנון תכנון!" אמר ראש העיר, דוד אבן צור.
תוכנית המתאר הוכנה ביוזמת מינהל התכנון, הוועדה המחוזית ועיריית קריית ים. עורכי התוכנית הם משרד האדריכלים נעמה מליס וצוות יועצים נרחב. שנת היעד שלה נקבע ל-2035. יעד האוכלוסייה הוא כ-58 אלף נפש.
התוכנית נותנת מענה במגוון היבטים תכנוניים. לצד פיתוח רצועת חוף הים, מוצעת התערבות במרקמים הקיימים לצורך התחדשות עירונית, חיזוק הבסיס הכלכלי של העיר על ידי הוספת שטחי תעסוקה, יצירת קמפוסים ציבוריים, המחברים בין עומק העיר במזרח לרצועת החוף במערב וחיזוק מרכז העיר הקיים.
התוכנית מוסיפה לעיר כ-13 אלף דירות, כ-160 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה וכן שטחים לתיירות. מתכננת המחוז ליאת פלד אמרה בטקס, כי התוכנית מאפשרת לממש את חזון פיתוח העיר כעיר חוף איכותית, הנותנת שירותים ברמה גבוהה לתושביה ומספקת מרחבים ציבוריים איכותיים, שירותי מסחר ותעסוקה ותמהיל מגורים מגוון. לדברי פלד, התוכנית תאפשר את חיזוקה של קריית ים כמוקד עירוני פעיל ותדגיש את ייחודה כמוקד נופש ופנאי של כל הקריות.
צילום דוברות קרית ים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.