הושלם שיקום גן ציפורה זייד בשכונת הדר

מאמצים רבים הושקעו בפתיחת הגן לכבוד חג הפסח
גן ציפורה זייד
קרדיט צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

כ – 2.5 מיליון ₪ הושקעו בשימורו, שיקומו ופיתוחו של גן המשחקים ברחוב ציפורה זייד שבשכונת הדר, שהיה ידוע בפי תושבי האזור כ"גן הסוס" על שם מתקן המשחקים היחיד שהיה בו בדמות סוס. הגן, הסמוך לרחובות הפועל, המימוני, רבי עקיבא ובר גיורא ייפתח עד לערב חג הפסח, במטרה לאפשר לילדי השכונה ליהנות ממתקניו במהלך חופשת החג.  תכנון העבודות נעשה ע"י משרד אדריכלי הנוף "אב אדריכלות" בשיתוף מנהלת המחלקה לאדריכלית נוף בעיריית חיפה, נטע טלמור, לאחר הליך שיתוף ציבור שנועד לענות על רצונות וצרכי התושבים. 

במסגרת השיקום הושם דגש מיוחד על שימור אופיו הייחודי של הגן שנבנה עם פיתוחה של השכונה בשנות ה – 40 של המאה הקודמת. בתוך כך, שומרו מרכיביו  הייחודים של הגן, שומרו אבני ה"חירבה" המקוריים ששימשו לבניית הגן וגרמי המדרגות שמאפיינים את הפיתוח הנופי בשכונות הוותיקות של חיפה, ולצורך כך אף שוחזרה טכנולוגיית הבנייה המקורית של הגן. כמו-כן, בוצעה הנמכה של קירות התמך, במטרה להימנע מהצבת גדרות ומעקות.

אחד הנושאים הראשונים שעלו בפגישות עם התושבים היו השיפועים הקשים בגן המקשים על השימוש בו במיוחד לאנשים בעלי מוגבלויות והורים עם עגלות ילדים. במטרה להתגבר על קשיים אלה הונגש הגן בין היתר באמצעות מיתון שיפועי השבילים שנבנו מחדש על פי תקני ההנגשה הנדרשים היום. 

במקומו של מתקן הסוס הקטן והמיושן הוכשרו שלוש רחבות, בהן הותקנו מתקני משחק רבים ומוצללים, המאפשרים פעילות עשירה ומגוונת לילדים ולבני נוער בגילאים שונים, הכוללים, בין היתר, מתחם הכולל מתקן משחקים משולב, שבקצהו עמדת תצפית, בה הותקן טלסקופ אשר באמצעותו ניתן להשקיף על נופו המרהיב של המפרץ. עוד כולל הגן מגלשות, גשרי חבלים וסולמות. מתחם הפעוטות החדש כולל בין היתר מתקני עץ, טיפוס ונדנדות.

לצד מתקני המשחק ולאורך השבילים הוקמו לרווחת התושבים פינות ישיבה מוצללות וברזיות. כמו כן, תושלם בימים הקרובים, לבקשת התושבים, הצבת מבנה שירותים, כאשר הגן כולו יואר בתאורת לד חסכונית שתאפשר שהייה בגן גם לאחר שעות החשיכה.   

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.