ברכות השבות: סילבי וג'ודי

שתי הכרישות סילבי וג'ודי, חזרו אחרי כשנתיים לאזור הסמוך לתחנת הכוח אורות רבין בחדרה. לראשונה מאז החל מחקר ארוך הטווח על טורפי העל בים התיכון ותיוג הכרישים בשנת 2016, התקבלו בשמחה רבה נתונים אקוסטיים משתי כרישות שתויגו לפני שנתיים ע"י צוות החוקרים מתחנת מוריס קאהן לחקר הים של אוניברסיטת חיפה.
ברכות השבות: סילבי וג'ודי
קרדיט: חגי נתיב – תחנת מוריס קאהן לחקר הים, אוניברסיטת חיפה.

"סילבי וג'ודי, כרישות עפרוריות באורך 3.07 ו- 2.89 בהתאמה, ששרדו במהלך כמעט שנתיים בים התיכון הידוע כעוין מאוד לכרישים וחזרו לאזור חדרה. חזרתן יכולה לספק לנו תובנות נוספות על מחזור הרבייה של הכרישות, שרידותן לאורך זמן, קצב גדילה והערכת גודל אוכלוסיית הכרישות במזרח הים התיכון", אמר ד"ר אביעד שיינין, ראש תחום טורפי העל בתחנת מוריס קאהן לחקר הים, החוג לביולוגיה ימית, בית הספר למדעי הים על שם צ'רני, אוניברסיטת חיפה.

בכדי לאסוף נתונים על נוכחותם של הכרישים שתויגו בעבר וזאת ללא הצורך לתפוס אותם שוב, רוב הכרישים מקבלים תג אקוסטי משלהם שהוא מעין משדר בגודל סוללת אצבע שמשדר את קוד הכריש הייחודי למשך כשמונה שנים שנקלט על ידי מקלטים שונים הפרוסים במספר נקודות בים התיכון בישראל. מבדיקת האותות, שנעשתה לאחרונה, נמצא כי שתי הכרישות העפרוריות שתויגו בתחילת שנת 2017 חזרו שוב. זהו תיעוד ראשון לחזרת כרישות  בין עונות ניטור. "עד כה ראינו שהכרישות המתויגות נשארות מרבית החורף במים החמים ובאביב עוזבות ולא ראינו אותן שוב. הערכנו שהגעתן של הכרישות לחדרה למים החמים בחורף קשורה למחזור רבייה שנמשך כשנתיים, יתכן שהתיעוד הראשון לחזרה של כרישות אחרי שנתיים מסביר את התופעה הזו. השנה נערוך בדיקות אולטראסאונד ובדיקות דם על מנת להמשיך ולחקור את התופעה הייחודית הזאת" אמר ד"ר שיינין בהתרגשות.

ברכות השבות: סילבי וג'ודי
קרדיט: חגי נתיב – תחנת מוריס קאהן לחקר הים, אוניברסיטת חיפה.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.