בגלבוע אומרים לא לאלימות כנגד נשים!

אירוע מרגש ורב משתתפים בצומת תל-יוסף המהווה פתיחה לשנת פעילות בקרב בני הנוער

במועצה האזורית הגלבוע מגנים בתוקף כל אלימות, כולל אלימות נגד נשים! מודל החיים המשותפים המוצלח בגלבוע, נשען על ערכי ערבות הדדית ודאגה לזולת, וקו ישיר עובר ממנו להתגייסות עובדי ותושבי המועצה, למאבק כנגד הטיפול באלימות הגוברת כלפי נשים בישראל. במועצה חברו הבוקר (4.12) ליוזמה של תמי שרגא (חברת קיבוץ בית-השיטה), ושחר תמיר, נציג בית-השיטה במליאת המועצה, ויחיד עם עוד כ-300 מעובדי המועצה, תושבים, ובעלי תפקידים בישובים, התכנסו למחאה בצומת תל-יוסף.

האירוע נפתח בדקת דומיה בה עמדו המשתתפים לזכרם של 24 נשים שנגדעו חייהן בשנה האחרונה כתוצאה מאלימות מזעזעת. מיד אח"כ הוקראו שמות הנרצחות, ורעד עבר בקרב המשתתפים כאשר הסתבר כי חלקן מוגדרות עד היום "כאלמוניות". האירוע היום מסמל את פתיחת שנת פעילות שתוביל מוא"ז הגלבוע, בשיתוף "עיר ללא אלימות", בקרב בני הנוער, למניעת אלימות ושיח המבזה נשים.

"זה לא עניין נשי! זהו נושא חברתי ראשון המעלה". אמר עובד נור, ראש המועצה, אשר השתתף באירוע. "המאבק כנגד אלימות, כל אלימות, הוא בנפשנו! הוא בערכים שלנו ובמחויבות שלנו לציבור. זהו לא אירוע חד פעמי. תפקידנו כהנהגה לדאוג שהנושא לא ירד מסדר היום, ואנו נפעל בנושא לאורך כל השנה, בכל מערכות החינוך בגלבוע, ובקהילות. כולנו מחויבים לעשות הכול לגדיעת התופעה, ולעשות זאת כל הזמן!"

"מצב חירום" – מכנים זאת בקואליציה של 50 ארגוני חברה אזרחית שהתאגדו לקראת תום השנה המדממת ביותר מאז 2011, ובמהלכה כאמור נרצחו עד כה 24 נשים. דרישה עיקרית שעלתה באירוע התמקדה בישום תקצוב התוכנית הממשלתית למאבק באלימות נגד נשים, שאושרה לפני כשנה וחצי, בעלות של רבע מיליארד שקל, ומאז היא תקועה. התוכנית כוללת 4 זרועות עיקריות לטיפול בתופעה, לרבות הגברת הטיפול והגנה על הנפגעות, הרחבת תכנית השיקום לגברים מכים, פעילות חינוך והסברה, הרחבת התוכנית להוצאת נשים מוכות לחו"ל, כשמעל הכול עומדת הדרישה הגורפת לשינוי מדיניות דראסטית של כל גופי השלטון בישראל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.