אחיות רוחניות בכללית. אחיות כללית ממחוז חיפה וגליל מערבי העשירו ידע בקורס ליווי רוחני

בכללית פועלים לצייד את הצוות במגוון רחב של כלי טיפול לסיוע לחולים קשים ובמשבר, בגישה הוליסטית גוף ונפש. במסגרת זו ומתוך פתיחות לגישות חדשניות, סיימו לאחרונה אחיות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי קורס ייחודי בתחום הליווי הרוחני.
משתתפות הקורס של האחיות על ידע בקורס ליווי רוחני
צילום דוברות כללית מחוז חיפה

התמיכה הרוחנית היא גישת טיפול הוליסטית שמעמידה את האדם במרכז ומשלימה את הטיפולים שמספקים תחומי טיפול אחרים, מתוך תשומת לב מיוחדת למימד הרוחני.  לגישה זו תרומה רבה בעת הליווי של אדם המתמודד עם מחלה קשה או אירוע הגורם למוגבלות, מצבים אשר משפיעים על רצף החיים ומעוררים שאלות על ערך עצמי ושאלות קיומיות רבות. התמיכה הרוחנית מתמקדת בריפוי (Healing), בהנחיה, בחיזוק, בשחרור ובהעצמה של אנשים בכל מצב שהם נמצאים בו.

הקורס כלל תשעה מפגשים בני 4 שעות שנערך אחת לשבועיים והשתתפו בו 13 אחיות ממגוון מחלקות ומרפאות כללית בחיפה וגליל מערבי, כגון:  אונקולוגיה, גריאטריה, ילדים, הוספיס בית, נוירולוגיה, סוכרת, ליווי הריון ומרפאות אם.

הוא נערך ביוזמה ובריכוזן של יהודית טפירו – מנהלת הסיעוד במכון אונקולוגי בקריית בריאות זבולון ומירי בלאופלד – רכזת פיתוח מקצועי בסיעוד בהנהלת המחוז, בליווי קליני של עדי בן מנחם – עובדת סוציאלית ממכון אונקולוגי בזבולון . בין המרצים היו ד"ר ג'מאל דגש – מנהל הוספיס בית של כללית בגליל המערבי וד"ר ג'נט מיכאל – מומחית ברפואת המשפחה שחוותה בעצמה התמודדות עם מחלה קשה.

הקורס נערך בהנחייתה של הלה אשחר – מלווה רוחנית מוסמכת וכלל תכנים כגון: רוחניות ואינטליגנציה רוחנית, פיתוח מיומנות להקשבה אמפטית וחמלה, החיפוש אחר משמעות, התמודדות עם המוות, גישה הוליסטית למחלה וסוף חיים, גישה לסבל במימד הדתי ואובדן ועוד. כל מפגש נפתח בתרגול רוחני והסתיים במעגל נתינה וקבלת כוח וכך מעבר ללמידה נוצרה קבוצת תמיכה בה חוו המשתתפות ועיבדו באופן משמעותי חוויות עם הטופלים ועם עצמן. במפגש האחרון נערכה פעילות שבמהלכה יצרו המשתתפות אבנים מבורכות וקיימו סבב משוב מרגש.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.