בא לשכונה בחור חדש: חברת בזק נכנסת למשק אספקת החשמל

עמודי חשמל
קרדיט: freepik

מי את חברת בזק?

חברת "בזק" היא חברת תקשורת ישראלית, מהמובילות בישראל. חברה זו נוסדה בשנת 1980 ופועלת עד היום. בחברה חלו תמורות רבות, בעקבות התפתחות והשתנות המשק הכלכלי בישראל. על אף השינויים, בזק הייתה ונותרה אחת החברות המשגשגות והמצליחות בישראל. כיום, בזק מספקת שירותי אינטרנט ותקשורת למאות אלפי צרכנים בישראל. בינואר 2024 חברת בזק החליטה להצטרף לשוק אספקת החשמל, בשיתוף עם חברת PowerGen. בכך יעסוק המאמר שלפנינו.

מי את חברת PowerGen?

חברת PowerGen היא חברת בת של החברה הבינלאומית ג'נריישן קפיטול. ג'נרשיין הינה קרן השקעות במתעסקת בתחומי אנרגיה ירוקה ותשתיות. PoweGen, שהחלה לעבוד בשיתוף עם בזק, מחזיקה בבעלותה נכסי ענק של מתקנים סולאריים, תחנות כוח, ועוד. עוצמתה של חברת PowerGen, ושל ג'נריישן קפיטל האם, באות לידי ביטוי בכך שהן סוס מוביל בשוק המניות. שיתוף פעולה עם חברה בינלאומית דורש אומץ מצד חברת בזק, מוכנות לקחת סיכונים ולהתנסות בתחום שחדש להם עד כה.

הרפורמה במשק החשמל בישראל

החלטת ממשלה שהתקבלה ביולי 2018 הובילה להחלת רפורמה משמעותית באספקת שוק החשמל בישראל. עד אז, חשמל סופק בעיקר על ידי "חברת החשמל", שהחזיקה מונופול משמעותי. היא יכלה להעלות מחירים כרצונה ולא להתחשב באנרגיה ירוקה למען איכות הסביבה. הרפורמה, נתנה אפשרות לחברות פרטיות להצטרף לשירותי אספקת החשמל. מטרות הרפורמה הן שלוש: ראשית, לעודד תחרות בשוק. באמצעות תחרות יכולה להיווצר ירידה במחירים, התורמת למשק ולצרכנים. שנית, עידוד שימוש באנרגיה ירוקה. זה לא סוד שמתרחשת בעולם התחממות גלובלית, ומטרת הממשלה הייתה להניע לייצור חשמל בדרכים ידידותיות לסביבה. המטרה השלישית היתה לצמצם את תחומי הניהול של חברת חשמל ולהקים יחידה ממשלתית אחרת שתנהל נושאים אלו. (עוד דרך לשבור את המונופול).

כניסתן של בזק וPowerGen לשוק החשמל

לפני מספר חודשים, בינואר 2024, החליטו חברת בזק וחברת PowerGen לחבור יד ביד ולהתחיל לספק שירותי חשמל בישראל. הם התחלקו באחוזי הבעלות שווה בשווה (50% לכל אחת מהן) ובתחומי האחריות. למען האמת, השילוב בין שתי החברות הוא לא פחות מגאוני. לאורך השנים, כל חברה התמקצעה והתפתחה בתחום מסוים, והשילוב ביניהן יכול להוביל לתוצאות נפלאות. חברת בזק חשמל לוקחת על אחריותה את תחום השיווק, מכירות, הניהול ושירות הלקוחות, וPowerGen מספקת את החשמל עצמו, באמצעות הנכסים שבבעלותה. שתי החברות הציבו לעצמן יעד של 400 אלף צרכני חשמל תוך 6 שנים – עד דצמבר 2030.

השפעת בזק חשמל על הצרכנים בישראל

כפי שאמרנו, מטרת הרפורמה במשק החשמל בישראל הייתה לעודד תחרות בשוק, לבור מונופולים, ולעודד ירידת מחירים. הצרכן בישראל יכול רק להנות מזה. לחברת בזק יש מספר עצום של לקוחות נאמנים, שמרוצים משירותי התקשורת והאינטרנט, וישמחו לקבל גם שירותי חשמל. לא מפתיע, אם כן, שהחברה הציבה לעצמה יעד כה גבוה של לקוחות ושהיא מאמינה שתצליח. ישנם צרכנים העלולים לחשוש מקבלת שירותי חשמל מבזק כאשר זהו תחום שחדש לחברה, אך נדמה שהצעד נעשה באופן בטוח ושניתן לסמוך על בזק וPowerGen שיספקו ללקוחותיהם את השירות הטוב ביותר.

לסיכום

לסיכום, בחודשים האחרונים התרחש צעד משמעותי של חברת בזק וPowerGen, צעד שמשפיע רבות על שוק אספקת החשמל בישראל. כל חברה לקחה תחת אחריותה את התחום שהיא מבינה בו על מנת לספק לצרכנים חשמל איכותי ייחד עם שירות לקוחות מקצועי, ולנהל את החברה עם שיווק וצרכנות נכונים. נדמה, כי על אף האומץ הנדרש, החברות עשו צעד נבון שיקדם אותן, וגם יהיה משתלם והוגן עבור הלקוחות.

בזק חשמל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.