איזה טעם יש למטבח תימני? כל המתכונים

איזה טעם יש למטבח תימני? כל המתכונים
איזה טעם יש למטבח תימני? כל המתכונים

אם אתם תימנים אתם כנראה מאד אוהבים את האוכל של סבתא, ואם אינכם תימנים לבטח יצא לכם לקנא באנשים שתמיד יש לסבתא שלהם מה להציע עבורם:) כך או אחרת, מתכונים מהמטבח התימני הם ז'אנר אהוב מאד על כל הישראלים כאחד, מסעדות תימניות מחכות לנו בכל פינה בארץ והן טעימות ומגרות- האחת יותר מן השנייה. הישראלי המצוי הוא קליינט חזק של המטבח התימני, למה? לא ברור איך גם האשכנזים הקרים ביותר אינם יכולים לוותר על ג'חנון טוב ביום של חופש, אבל זו המציאות. אז בלי לבדוק עד כמה אתם גזעניים- בואו נצא לסיבוב קצר בין הטעמים העשירים של המטבח התימני, אין להם תחליף, ועל הדרך- אולי נבדוק כמה אקסיומות חסרות בסיס שאולי נכנסו לתודעה שלכם אי פעם והגיע הזמן לגדול מהם…

למתכונים מומלצים מהמטבח התימני באתר פודיק היכנסו ל- https://www.foodik.co.il/recipe-cuisine/yemeni/

מה מציעים מתכונים מהמטבח התימני?

אז ראשית, המטבח התימני הוא בהחלט מגוון וזה נובע מכך שתימן הייתה מושפעת ממגוון עמים ששלטו עליה, לפעמים אפילו במקביל, כך שבמהלך ההיסטוריה נכנסו אל המטבח התימני לא מעט רעיונות שונים זה מזה מאד. באופן כללי מציע ללקוחותיו הנאמנים שורה ארוכה של מאכלים מגוונים ביותר שהמשותף להם הוא טעם עשיר ועוצמתי, בתיבול מסורתי שכולל חוויאג' ועוד כמה תבלינים ותערובות תבלין מקובלים. המטבח התימני עשיר במאפים מעניינים, ספוג שמן ותחליפי שמן, וכמובן- חריפות ופיקנטיות מזרחית אופיינית.

ממה הושפעו המתכונים

כמו בכל מקום, המאכלים מושפעים מתנאי השטח ונתוני החיים במקום. בתימן לא הכירו כיכרות לחם שנפרסות לפרוסות עבות בכל בוקר, ולכן בצקי המלוואח, הקובנה וכל שאר האהובים עלינו, שמשו כפחמימות מרכזיות בארוחת בוקר וערב קלאסית בתימן. חלקם מבצק שמרים וחלקם ללא שמרים, באופן כללי הם עושים שימוש בחמאה מומסת במקום שמן, גם זאת בגלל אילוצי אפשרויות, ומכאן בצקי המרגרינה שהגיעו אלינו כפרווה. במקביל, במטבח התימני מקובל יותר בשר עוף ובעיקר בשר כבש, הנפוץ מאד לאכילה בתימן, לעומת בשר בקר שהרבה פחות מקובל כאן. מרק בשר יכיל רגלי כבש או חלקים אחרים, ולפעמים סתם כך עוף. בחלק מערי החוף של תימן התקבלו גם דגים ומכאן לפעמים נמצא מטעמי דגים תימניים, למרות שאינם מנויים באופן מסורתי בין המאכלים התימניים.

מהמטבח התימני אלינו

המאכלים התימנים התקבלו באהדה עצומה בין היהודים בארץ, כולל אלו שעלו מכל קצוות תבל. אולי בגלל התיבול החריף והעשיר, ואולי בגלל הבצק נוטף השמן שבהחלט מרגיש הרבה יותר שווה מסתם כך פרוסת לחם מרוחה בגבינה לבנה. כך או אחרת, למרות שכיום הקובנה נאפית בתנור ולא דווקא בטאבון כמו בתימן, ולמרות שהשאוויה לפעמים עשוי מבשר בקר ולא דווקא כבש- המטבח הוא בהחלט אותו המטבח. המטבח התימני הוא בהחלט מחסום כמעט בלתי עביר עבור מי מבינינו שנזקקים לדיאטה, ולא מעט שפים עמלים כדי למצוא לנו פתרונות ולהעניק לנו טעמים תימניים אותנטיים בלי להעמיד עלינו קלוריות שיסבכו את מצבנו אצל הרופא.

הצעות לסעודה תימנית שאתם יכולים להרשות לעצמכם

אם גם אתם באמצע דאטה מחמירה ופתאום בא לכם ממש סחוג, יש לכם פתרון מצוין- בבלוג פודיק של שחר חן מחכים לכם עשרות מתכונים תימניים משובחים ומלאי ארומה, שנבנו במיוחד עבורכם בשימת דגש על בריאות ועל ערכים תזונתיים. אתם מוזמנים לפתוח את העמוד ולמצוא מגוון עשיר של כל מה שאתם אוהבים בז'אנר התימני, בלי נקיפות מצפון ובלי לנפץ את המשקל הביתי שלכם. תתחילו להכין ולהתלקק, יש לכם טעם טוב!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.