נבחרת החלל של אליאנס העפילה לשלב הגמר הארצי באולימפיאדת החלל על שם רמון

התמונות באדיבות אליאנס
התמונות באדיבות אליאנס

בשלב האזורי של אולימפיאדת החלל שהתקיים אתמול (יום ד, 15.05.24) במכללת אורט בראודה בכרמיאל נבחרה הנבחרת מאליאנס "חלליאנס" להיות אחת משלוש הקבוצות שייצגו את הצפון באולימפיאדת החלל הארצית שתתקיים בחודש הבא.

האולימפיאדה, המתקיימת ביוזמה ובמימון של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה בשיתוף הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה, מתקיימת מידי שנה במטרה לחשוף את התלמידים לטכנולוגיות חלל שונות, לחשיבה יזמית ולפתרון אתגרים פורצי דרך בתוכן מתקדם בתחום החקר ותעשיית החלל.

עשרה בתי ספר התמודדו בתחרות האזורית. שלוש מתוכן עלו לגמר הארצי. הנבחרת של חטיבת הביניים אליאנס כוללת קבוצת תלמידים חובבי חלל, אשר התכוננו לתחרות שבבסיסה למידה עצמאית, באמצעות קריאת כתבות, מאמרים, סרטונים, התנסות בכתיבת קוד ובשימוש בבינה מלאכותית.

הקבוצות המתחרות באולימפיאדה נדרשו לתכנן רכב חלל להתיישבות במערכת השמש. הקבוצה מאליאנס בחרה לתכנן רכב שיתיישב במאדים, שם אולי בעתיד ייתכנו חיים.

התלמידים התנסו בתהליך התיכנון ההנדסי, למדו על אתגרים בחלל, על סוגי רכבי חלל ותכננו את הרכב שלהם כך שיותאם לצרכים. הם יצרו ניסוי שבדק את עמידות רכב החלל וכתבו קוד ליצירת מערכת בינה מלאכותית בחלל. חבר השופטים קבע כי הקבוצה הפגינה חדשנות ויצירתיות במידול בתלת מימד ועיצוב דגם דיגטאלי.

כעת, תחל הקבוצה להיערך לאולימפיאדת החקר הארצית שתתקיים בחודש הבא, בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.