תנועת אומ"ץ מתגייסת למאבק הקריטי ביוקר המחיה: היו"ר פליצ'ה פלד יחד עם עו"ד יצחק מינא מתריעים: "קריסה כלכלית ונפשית תמוטט את המדינה"

יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד וראש הממשלה נפתלי בנט. עיבוד תמונה הללי אורגינל

ראשי אומ"ץ מביעים חשש כבד לגורלן של האוכלוסיות המוחלשות וכן למעמד הביניים ∙ היו"ר פנחס פליצ'ה פלד יחד עם עו"ד יצחק מינא מתריעים: "קריסה כלכלית ונפשית תמוטט את המדינה" ∙ בתנועה גיבשו שורת פתרונות פרקטיים ותובעים מבנט וליברמן ליישם אותם באופן מידי

גל ההתייקרויות החריף במשק מייצר אצל אזרחים רבים מצוקה כלכלית ממשית ובעקבותיה גם קושי נפשי. השכבות החלשות נאלצות לוותר על מצרכי יסוד לרבות מזון, תרופות וחימום בלילות החורף הקפואים, וגם בני מעמד הביניים מתקשים להתמודד עם המחירים המאמירים ועם החרדה מפני קריסה.

תנועת אומ"ץ, שחרטה על דגלה את המאבק למען צדק חברתי, מתגייסת לאחד הקרבות החשובים ביותר של כלל הציבור: המאבק ביוקר המחיה. לצד הציפייה מראשי חברות ענק כמו אסם ושטראוס להבין את המצב בארץ, ממקדים ראשי אומ"ץ את המאמצים במי שמנהלים את כלכלת ישראל – ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן.

במכתב ששיגרו יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא אל שני קברניטי המשק, וכן אל שר הרווחה מאיר כהן, מפורטים מספר צעדים חיוניים. ביניהם:

א. הפחתת שיעורי המיסוי – על דלק, על חשמל, על מוצרים מיובאים וכן בארנונה.

ב. הקטנה משמעותית של מס ההכנסה – כך שהנטו של השכירים במשק יגדל ב-20% לפחות.

עו"ד יצחק מינא. צילום, הללי אורגינל

ג. הגבלת האפשרות להעלות את שכר הדירה – למשך 3 שנים (או יותר). במקביל יופחת המס המוטל על המשכירים.

פליצ'ה פלד מדגיש כי יוקר המחיה הוא אמנם לא תופעה חדשה, וכי ישראל היא אחת המדינות היקרות בעולם מזה שנים רבות – אבל כעת האחריות למצב מוטלת כל כולה על בנט וליברמן. "גורמי השלטון במדינה אינם חשים במצב האמיתי ואינם ערים לסבל של הציבור. בידה של הממשלה להוריד את מיסוי המוצרים, ובכך להקל במידת מה על העומס הכלכלי הרובץ על הציבור בתקופה הקשה בה אנו נמצאים בעקבות מגפת הקורונה".

פלד ומינא אף מזכירים לראש הממשלה ולשר האוצר את ההתחייבות שלהם לשינוי בכל התחומים, ואת האכזבה: "היום אף ניתן לומר שלא לילד הזה הציבור פילל וציפה מהממשלה הנוכחית".

בתנועה מבהירים כי הפנייה הפומבית לבנט וליברמן היא רק יריית הפתיחה במאבק הנחוש, שיימשך עד שהממשלה תנקוט בכל הצעדים החיוניים לשינוי המצב השערורייתי ולהצלת האזרחים, ויפה שעה אחת קודם.  

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.