יוצאים מגבולות הכיתה: הסתיימה השנה הראשונה של תכנית ״קירות בית הספר אינם גבולותיו״

יוצאים מגבולות הכיתה
קרדיט: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

מאות תלמידים מבתי הספר התיכוניים בחיפה השתתפו היום בטקס סיום השנה הראשונה של תכנית חדשנית במסגרתה למדו יום אחד בשבוע בסדנאות ברחבי העיר

תכנית ״קירות בית הספר אינם גבולותיו" הסתיימה היום (ד׳, 11.5) בטקס שהתקיים בתיאטרון העירוני, בו השתתפו מאות תלמידים מ-12 בתי ספר בעיר.

במסגרת התכנית, אותה יזמו והובילו מינהל החינוך בעיריית חיפה ומשרד החינוך במחוז, יצאו מידי שבוע כאלף תלמידים מ- 12 חטיבות ביניים שונות, ליום למידה ברחבי העיר, באחת מתוך מגוון תכניות לימוד שעוררו את סקרנותם.

התכנית התקיימה השנה בשני מחזורים. בין הסדנאות שבחרו התלמידים: כלים ביזמות בהתבסס על עקרונות מתחום החלל ("מאדים 2030") במוזיאון המדע מדעטק, תהליך הפיכת מחזה להצגה בתאטרון חיפה ("מסיפור אישי להצגה"), הכרת סביבת החיים הטבעית של בע״ח במכון הביולוגי ("מאחורי הקלעים של גן החיות הביולוגי"), חשיפה לעבודה באולפן ("נפלאות הטלוויזיה והשידור"), עקרונות התזונה, הכושר ויכולת הגוף בהתמודדות עם הצלחה וכישלון במגרשי הספורט בחיפה, חקר הבינה המלאכותית בבית הספר המדעי טכנולוגי בסמת, ספורט ימי בחוף השקט, שיווק דיגיטלי ביחידה ללימודי חוץ בטכניון, פיתוח משחקי רובוטים ועוד.

כל אחת מהתכניות נבנתה תוך שיתוף פעולה עם משאבי האקדמיה, המדע, התעשייה והתרבות הנמצאים בחיפה, כדי להעשיר את עולמם של התלמידים.

רה״ע עינת קליש רותם: ״קירות בית הספר אינם גבולותיו הוא פרויקט מדהים שהשאיר את חותמו עליכם, התלמידים.
אני מקווה שבזכותו תדעו באיזה תחומים אתם טובים יותר ומה תרצו לעשות כשתגדלו.
תודה לכל הצוות החינוכי שלקח חלק בפרוייקט החשוב הזה, שצריך לגדול ולהתרחב כמה שיותר״.

במינהל החינוך בעיריית חיפה הביעו שביעות רצון גדולה מאוד מהצלחתה של התכנית בשנה הראשונה: ״התכנית פותחה בדגש על חשיבה יצירתית, טיפוח סקרנות כדרך חיים, פיתוח מיומנויות חיוניות לעולם התעסוקה של ימינו וכן על מפגש בין תלמידים מבתי ספר שונים בעיר. תכנית "קירות בית הספר אינם גבולותיו", בהלימה מלאה לחזון מינהל החינוך, מצביעה על כך שלמעשה ראוי שלמידה תתקיים בכל מקום ובכל מרחב, ולא בהכרח בתוך המבנה המסורתי של בית ספר שאותו אנו מכירים״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.