הישג חסר תקדים לקריית ים -לראשונה בתולדותיה זכתה קריית ים בפרס החינוך הארצי של מדינת ישראל

בהודעה מרגשת ששידר הערב ראש העיר דוד אבן צור, לחברי מועצת העיר הוא בישר להם על כך שקריית ים זכתה היום , לראשונה בתולדותיה בפרס החינוך הארצי של מדינת ישראל. את ההודעה על כך קיבל אבן צור בהודעה טלפונית משר החינוך נפתלי בנט אשר חלק מחמאות להישג חסר התקדים של העיר ראש העיר הודה לשר על ההודעה והזכייה ואמר לו כי זהו אות הוקרה והערכה להשקעה העירונית העצומה במערכת החינוך. הוא הודה לכל העושים במלאכה, מורים מנהלים הורים ותלמידים אשר הודות להתגייסותם המשותפת רשמה העיר הישג חסר בתולדותיה. הוא ציין את מנהלת האגף גלית גרינברג ומנכ"ל העירייה יניב שנקר אשר הובילו את המערכת לאורך על הדרך עד להשגת הפרס בין השאר אמר שר החינוך, נפתלי בנט לראש העיר: ״כוחה של מערכת החינוך הוא בשטח, במגע מול התלמידים וההורים. כל הורה מרגיש הכי טוב את החינוך בישראל דרך הילד שלו, וזוכי פרס החינוך היישובי עשו עבודה יוצאת מן הכלל כל אחד ביישובו. אני מצדיע להם. הם השקיעו מאמץ רב ובעיקר המון אהבה בחינוך של המשפחות שאותן הם מנהיגים, וזה נפלא. הקניית חינוך טוב ואיכותי לילדי ישראל היא הדבר החשוב ביותר לעתידה של המדינה שלנו. הפרס מוענק על ההצטיינות, על המצוינות ועל הזכות להיות שותפים מלאים בחינוך דור העתיד. הרשויות הזוכות, המנהלים וצוותי ההוראה משמשים דוגמא ומופת לכולנו ולשאר הערים בישראל, ואני מודה להם על כך״. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "חינוך לערכים, למנהיגות חברתית, לחדשנות וליזמות – הם מאבני היסוד של חינוך במאה ה-21. בזכות פועלם של אנשי חינוך מעולים ומצטיינים, ברשויות הזוכות בפרס החינוך היישובי, מערכת החינוך תמשיך להצעיד את בוגריה ואת המדינה לשגשוג ולצמיחה. אני מברך את בתי הספר על התרומה הנפלאה והעשירה שלהם למערכת, שמהווה סמן דרך למצוינות חינוכית". ביחד עם קריית ים זכו עוד חמש רשויות בסך הכל במדינה בפרס ובמסגרת הזכייה בפרס, יוענק לכל אחת מהרשויות פרס כספי בסך 100 אלף שקלים, אשר יושקעו בפרויקט חינוכי ברשות. חברי ועדת פרס החינוך היישובי סיירו במהלך השנה במערכות החינוך השונות, ברחבי הארץ, והתרשמו מהעשייה החינוכית ומהתרומה הערכית-חינוכית של ראשי היישובים, בכל הארץ, ומהמנהיגות החינוכית. חברי ועדת הפרס התרשמו שהרשויות הזוכות פועלות סביב לשעון לבניית תכניות חינוך חדשניות, בדגש על מעורבות אישית וחברתית, וטיפוח אקלים מיטבי. הרשויות מייצגות מגוון רחב של יישובים, שהמשותף לכולם הוא החזון החינוכי לשנים הבאות.
בין השאר בדקו חברי הוועדה את מערכת החינוך על פי הפרמטרים האלה –
אשכול ערכים ואקלים חינוכי –
• יוזמות ותכניות רשותיות לקידום מעורבות חברתית ואזרחית.
• קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי בין מגוון מסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות.
• טיפוח מעורבות הורים ושותפויות לקידום מערכת החינוך.
אשכול הכלה ומניעת נשירה –
• טיפוח אקלים מיטבי לחיזוק החוסן והצמיחה האישית ולקידום סובלנות והכלת האחר.
זאת, בהתייחס לאוכלוסיות מגוונות: עולים, ילדים ונוער בסיכון, טיפוח מחוננים, מצטיינים וחינוך מיוחד.
אשכול הצוות החינוכי –
• חיזוק המנהיגות החינוכית ופיתוח ההון האנושי.
• קליטה מיטבית של מורים והתמדה.
אשכול למידה והישגים –
• קידום למידה, הוראה ודרכי הערכה, המותאמות למאה ה-21 ומובילה להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות.
• ביצוע יוזמות רשותיות לקידום החינוך המדעי, הטכנולוגי והמקצועי.
• קידום חינוך איכותי בקדם יסודי.
• שיעור הזכאים לתעודת בגרות.
ד"ר סער הראל, מנהל מחוז חיפה מציין: כי פרס החינוך היישובי הארצי הוא ביטוי להוקרה ולהערכה ליישוב קריית – ים על ההצטיינות והעשייה החינוכית האיכותית והמקצועית המתקיימת ביישוב לאורך השנים. עשייה החובקת תחומי פעילות מגוונים המושתתת על ערכים המעצימים את הלומדים לכדי מימוש יכולותיהם וכישוריהם, תוך עידוד למעורבות חברתית, התנדבות ותרומה לחברה ולקהילה.
ברצוני לברך את ראש העיר קריית ים , מר דוד אבן צור, על הזכייה בפרס, על הובלת תחום החינוך בנחישות ובהכלה גדולה על תהליכים חינוכיים פורצי דרך, כמו כן להודות למפקחי היישוב בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי על ההובלה המקצועית והעבודה החינוכית המרובה עם השותפים ולאנשי החינוך על השקעתם היומיומית בתלמידים למען קידומה של מערכת החינוך.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.