הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קיבלה הערב החלטה המאמצת את התכנית האסטרטגית, במסגרתה יפונו בעתיד המפעלים המזהמים ואת מקומם יתפסו מתחמי דיור, תעסוקה, מסחר, תיירות, פארקים והכל בשילוב של נחלים ותעלות מים מרהיבות

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה מאמצת את התכנית האסטרטגית שגובשה ע"י רשות מקרקעי ישראל
ראש העיר ד"ר עינת קליש רותם: "החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לאמץ את התכנית,  משנה את השיח לו הורגלנו במשך עשרות שנים. 
זה  עשוי להירשם כרגע  היסטורי בו חל המפנה שיהפוך את מפרץ  חיפה מהחצר האחורית והמזוהמת של ישראל  – לעיר מטרופולינית בריאה, שוקקת, ייחודית ונקייה"

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קיבלה הערב [ד'] החלטה המאמצת את התכנית האסטרטגית, במסגרתה יפונו בעתיד המפעלים המזהמים ואת מקומם יתפסו מתחמי דיור, תעסוקה, מסחר, תיירות, פארקים והכל בשילוב של נחלים ותעלות מים מרהיבות.
בדבריה לחברי מליאת הועדה המקומית אמרה רה"ע ד"ר עינת קליש רותם:    "מאז המנדט הבריטי הפכה חיפה לעיר התעשייתית במדינת ישראל ותושביה הורגלו לקבל את המפעלים המזהמים הפוגעים בבריאותם ובאיכות חייהם כעובדה מוגמרת. בתקופת המנדט הונחה גם מסילת הרכבת שיצרה את החיץ הנמשך עד היום בין העיר לים.  באימוץ התכנית אנו משנים את השיח אליו הורגלנו".

עוד הוסיפה רה"ע: "ראיתי שיקום אזורי תעשייה בעולם, ראיתי את זה קורה ואני יודעת שזה אפשרי. לפני כשבוע גיליתי שיש אנשים במערכת השלטון, ברמ"י, שרואים כמוני. אומנם הכל נראה סוריאליסטי, ואני בעצמי יכולה להבין את הציניות של אנשים מול תכניות שכאלה,  אך אני יודעת שזה אפשרי עם הרבה עבודה קשה ואני רוצה שתאמינו יחד איתי".
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.