"בצער עמוק ובלב כבד אנו עומדים כאן בפניכם, כואבים על חיים שנגדעו בטרם עת, על משפחות שנשברו ועל חלומות שלא יתגשמו"

צילומים מטקס הזיכרון לחללי פעולות האיבה בבית העלמין "שדה יהושע". קרדיט צילומים: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה

בדברים אלה פנה הבוקר ראש העיר חיפה, יונה יהב, למשפחות השכולות בטקס הזיכרון לחללי פעולות האיבה, שנערך בחלקת חללי פעולות האיבה בבית העלמין "שדה יהושע"

יהב: "העיר חיפה חוותה פיגועים קשים וכואבים מנשוא. משפחות, שרק ביקשו לאכול במסעדה, תלמידים שביקשו לחזור לבתיהם מבית הספר…איבדו את חייהם כתוצאה מטרור חסר רחמים, שכוון כנגד אזרחים תמימים וחפים מפשע. היום, ובכל יום, אנו זוכרים אותם: את פניהם, את חיוכיהם, את חלומותיהם, את צחוקם ואת אהבתם. אנו זוכרים את כל מה שהיו וגם את מה שהיו יכולים להיות…."

יהב סיים את דבריו למשפחות השכולות באומרו: "יחד, נתמודד עם תחושת המחנק שאינה עוברת – יחד נחזק זה את זה ונישא את הכאב הבלתי-עובר…".

עוד נשא דברים בטקס שנערך בחלקת חללי פעולות האיבה יוסי צור, אביו של אסף – בלונדי – ז"ל, אשר נרצח בפיגוע אוטובוס 37 ברחוב מוריה בחיפה ב- 5 למרץ 2003. יעקב בנג'ו, אביו של איתי בנג'ו ז"ל, שנרצח במסיבת הנובה ב – 7 באוקטובר 2023, אמר "קדיש".

בבית העלמין הצבאי שבשכונת נווה-דוד התקיים באותה השעה טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל בהשתתפות: סגן ומ"מ ראש העיר, אביהו האן וחה"כ אליהו (אלי) דלל, שנשא דברים בשם ממשלת ישראל. החזן הצבאי, אריאל לייפר, נשא תפילת "אל מלא רחמים". הרב חגי ולווסקי, נשא תפילה ל"נשמות הקדושים" ועמוס דסקל, אביו של סמל אחיה דסקל ז"ל, שנפל בקרב במלחמת "חרבות ברזל" – קרא "קדיש".

צילומים מטקס הזיכרון לחללי פעולות האיבה בבית העלמין "שדה יהושע". קרדיט צילומים: ניר בלזיצקי וענת סלומון, דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.